Opel firar 750000 sålda Insignia.

Produktionen av Opel Insignia uppnår nu 750.000 exemplar i fabriken i Rüsselsheim, där alla exemplar av bilen byggs sedan lanseringen av den första Insignia 2009. En ny Insignia kom ut på marknaden under hösten 2013. Insignia är också den fjärde mest sålda Opel modellen efter Corsa, Astra och Mokka.

Opels koncernchef Dr Karl Thomas Neumann påpekade vikten av Insignia för hela företaget: ”Insignia är vårt flaggskepp och därmed vårt varumärkes frontfigur. Med den här bilen visar vi vad vi är kapabla till när det gäller design, teknik och kvalitet. Insignia har spelat en nyckelroll i att få Opel tillbaka på rätt spår.”
Opel Insignia fick en bra start med utmärkelsen " Car of the Year 2009 " - årets bil i Europa och har nyligen haft den största tillväxten bland alla bilar i sitt segment på de europeiska marknaderna som helhet . De största marknaderna för Insignia är Storbritannien, Tyskland och Spanien. Insignia finns i två modeller, 5 -dörrars halvkombi och Sports Tourer. Motor spektrum sträcker sig från en 1,6 liters turbo bensinmotor till en V6 turbomotor på 325 hk . Nästa nyhet är en 2,0 CDTI motor på 170 hk.

Opel är en av Europas största biltillverkare och grundades 1862. Företaget säljer mer än en miljon fordon per år, vilket gör det till GM:s näst största personbilsmärke och det tredje största i Europa. Opel i Sverige marknadsför Opels person- och lätta transportbilar. Företaget har ca 40 anställda och kontoret ligger i Marievik i Liljeholmen i Stockholm. I Sverige har Opel ca 90 försäljningsställen och ca 140 verkstäder spridda över landet. Opel har idag en marknadsandel på ca 2,0 % i Sverige.