Se Opel med nya ögon: Opel GT Concept snart här

Hisnande sportbilskoncept med världspremiär på bilsalongen i Genève. Se bifogad video.

Rüsselsheim. Man får bara en glimt av den i den första videon men det är tillräckligt för att vilja se mer: Opelgruppens VD Dr Karl-Thomas Neumann offentliggör nästa stora steg för Opel – GT Concept. Med det här konceptet, kommer företaget att lansera nästa steg i Opels skulpturala designfilosofi. "Man kommer att se Opel med nya ögon" lovar Dr. Neumann. Konceptbilen fortsätter bilmärkets tradition vilket är tydligt i namnet: Opel GT Concept är på väg.

I filmen speglas en karaktäristisk röd detalj i ögat på betraktaren i videon – en förhandsvisning av ett trendsättande koncept som kommer att ha premiär på bilsalongen i Genève (3-13 mars). Den hisnande sportbilen med rena linjer visar Opels kontinuerliga, innovativa styrka och märkets nya livsstil. Dr. Neumann kommer att avslöja mer om nykomlingen i en andra video den 21 januari.