Nu ännu billigare att ringa med Operator One till utlandet!

Den första september startade en stor kampanj med syfte att få fler att börja ringa med Operator One till utlandet. Med Operator One ringer man till sina vänner i utlandet med upp till 98% billigare priser till samma kvalité som med Telia. Detta möjliggörs genom att man får ett lokalt nummer att ringa på för varje vän i utlandet. Under september får man 10€ extra i ringpott om man sätter in minst 20€ på sitt konto.

Med applikationen OOPhone kan man enkelt ringa från sin Iphone eller Android telefon och på några sekunder få ett lokalt nummer för varje utlänskt nummer. Detta nummer sparas sedan i telefonboken och kan användas varje gång man vill ringa den personen.

– Vi ser till att det är enkelt att ringa billigt och smart till utlandet. Du ska definitivt inte behöva sitta framför en dator för att kunna spara pengar! säger Daniel Dersén, VD för Operator One.

– Varför ska de traditionella operatörerna få utnyttja passiviteten hos konsumenterna och ta ut priser för utlandssamtalen som är helt orimliga? Med OO Phone är det definitivt möjligt att ringa både bekvämt, smart och billigt till utlandet. Dessutom är kvaliteten på telefonlinjerna fullt jämförbara med Telias, samtidigt som våra priser bara en tiondel av deras, berättar Daniel Dersén.

Ett samtal på tio minuter till en mobil i Thailand kostar med Operator One 2:30 kronor plus lokal Sverigetaxa. Med Telia kostar motsvarande samtal 223 kronor.

För mer information

Daniel Dersén, VD för Operator One, telefon 070-847 04 84, daniel.dersen@operatorone.com

• Telekom

• iphone
  • utlandssamtal
  • telekom
  • smart phone
  • ringa
  • phone call
  • operatör
  • operator one
  • mobiltelefoni
  • mobiltelefon
  • mobile phone
  • international calls
  • daniel dersén
  • ringa billigt utomlands
  • app
  • android

Operator One är en internationell och nätverksoberoende teleoperatör som gör det möjligt att ringa utlandssamtal från jobbmobilen till lokaltaxa. Inget telefonkort, dator eller särskild mjukvara behövs, inte heller byte av mobil, operatör eller abonnemang. Tjänsten fungerar idag i 39 länder och innebär en besparing på upp till 98 procent jämfört med normal samtalstaxa.

Daniel Dersén

Presskontakt CEO Operator One +46 70 847 04 84