Spara tusenlappar på utlandssamtalen med ny applikation!

Operator Ones nya applikation OO Phone gör det enkelt att spara stora summor på alla telefonsamtal till utlandet. Det enda du behöver göra är att ladda ner applikationen – helt utan kostnad! – och sedan välja att ringa dina utlandssamtal därifrån istället.

Den som har en iPhone eller en Android-telefon och på ett enkelt sätt vill ringa billigt till vänner och affärskontakter i utlandet, kan absolut testa applikationen OO Phone. Med OO Phone är det möjligt att spara så mycket som 98 procent på kostnaden för alla utlandssamtal.

– Vi ser till att det är enkelt att ringa billigt och smart till utlandet. Du ska definitivt inte behöva sitta framför en dator för att kunna spara pengar! säger Daniel Dersén, VD för Operator One.

Med applikationen OO Phone installerad slår din telefon ett vanligt lokalt telefonnummer som automatiskt kopplas vidare till det utländska nummer som du har knappat in. På så vis kan stora besparingar göras, och detta är möjligt utan tillgång till vare sig Wi-Fi eller andra datakopplingar.

– Varför ska de traditionella operatörerna få utnyttja passiviteten hos konsumenterna och ta ut priser för utlandssamtalen som är helt orimliga? Med OO Phone är det definitivt möjligt att ringa både bekvämt, smart och billigt till utlandet. Dessutom är kvaliteten på telefonlinjerna fullt jämförbar med Telias, samtidigt som våra priser bara en tiondel av deras, berättar Daniel Dersén.

Ett samtal på tio minuter till en mobil i Thailand kostar med Operator One 2:30 kronor plus lokal Sverigetaxa. Med Telia kostar motsvarande samtal 223 kronor.

För mer information

Daniel Dersén, VD för Operator One, telefon 070-847 04 84, daniel.dersen@operatorone.com

• Telekommunikation, mobiltelefoni

• operator one