Optidev bjuder in till internationellt event

Optidev, en av de ledande i Norden på robusta mobilitetslösningar, bjuder återigen in världsledande företag, kunder, studenter och andra intresserade till TrueMobile Day i Borås. Eventet lyfter frågor kring hur man har och tar kontroll kring mobila lösningar i större företag och organisationer.

Talar gör bland annat Ashkan Fardost som började sin digitala resa genom att ”hacka” Napster för att sprida sin musik i början av 2000-talet. Sedan dess har han talat på TEDxBerlin, varit framtidsspanare i TV4 och blivit nominerad till årets talare 2017. Det årliga eventet bjuder även på internationella talare från både Zebra Technologies, SOTI, ASSA ABLOY och Honeywell. ASSA ABLOY kommer bland annat att presentera en innovativ lösning för framtidens leveranslogistik.

– Förra året hade vi Robin Teigland på scen som kom med oväntade infallsvinklar på vår bransch. I år hoppas vi att Ashkan Fardost ska röra runt i huvudet på oss alla, säger Optidevs vd Fredrik Logenius.

Modererar gör journalisten Lydia Capolicchio som gjorde succé redan på förra årets TrueMobile Day. Kvällens middag är signerad ingen mindre än Edin Dzemat, vinnare av Kockarnas kamp 2016.

TrueMobile Day Hålls den 24 oktober i Borås nya kongresshus.