Optidevs medarbetare skänker pengar till 90-organisationer

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2019 11:00 CEST

Kvartalets medarbetare på Optidev får en generös summa pengar att skänka till valfri 90-organisation. Valet av Kvartalets medarbetare och pengarna skapar kontinuitet i företagets CSR-arbete samtidigt som det bygger en schyst företagskultur.

– Vi vill visa uppskattning gentemot våra medarbetare och uppmärksamma att de är viktiga på ett sätt som samtidigt stärker vårt välgörenhets- och hållbarhetsarbete. CSR är en viktig del av vår företagskultur, säger Fredrik Logenius, vd på Optidev.

Den som blir utsedd får själv ta ställning till vad man tycker är viktigt och vill skänka pengar till.

Tankar kring att införa någon form av belöningssystem har funnits med länge hos Fredrik Logenius. Polletten trillade ner när han tittade på Hela kändissverige bakar där vinnaren fick skänka pengar till ett välgörande ändamål.

– Jag tyckte hela idén om att uppmärksamma något bra samtidigt som personen får känna sig stolt över att bli utvald kändes briljant. Dessutom stärker vi vår företagskultur – något som alltid är värt att investera i.

Marje Langseth Seimre, HR-ansvarig på Optidev, håller med Fredrik Logenius.

– Kulturen är en av grundstenarna i ett företags framgång, och kultur går alltid före struktur. Strukturen kan man ändra på medan kulturen ofta tar tid att forma och jobba fram.

Tidigare i år placerades Optidev återigen på listan över Sveriges bästa arbetsplatser efter ett samarbete med Great Place To Work, organisationen som rankar arbetsplatser genom att utvärdera och utveckla arbetsplatskulturer.

– Vår företagskultur är unik i sitt slag och genomsyrar allt vi gör så den ska vi verkligen fortsätta att utveckla. Kvartalets medarbetare är en pusselbit som vi tror kan stärka oss ytterligare, avslutar Marje Langseth Seimre.

Optidev – grundat år 2000 – är ledande inom att utveckla, leverera och implementera robusta mobilitetslösningar för spårbarhet, tillgänglighet och insamling av affärskritisk information i realtid. Man är en av få aktörer i Norden som inte bara erbjuder mjukvarulösningarna utan även hårdvaran. Optidevs kunder finns inom en mängd olika branscher och områden. Med drygt 80 medarbetare har man kontor i Sverige, Norge och Danmark.

Kommentarer (0)

Kommentera