Optimizer Invest inviger nytt huvudkontor och nav på Malta

Det nya huvudkontoret kommer att fungera som ett centrum för innovation, skapat för att ta portföljbolagen till nästa nivå.

Optimizer Invest firar fyra år som bolag med att inviga ett helt nytt huvudkontor i St Julian, Malta. Den 20 september invigdes de nya lokalerna i närvaro av grundarna Andre Lavold, Henrik Persson Ekdahl och Mikael Reise Harstad tillsammans med över hundra kollegor från portföljbolag som Catena Media och Betit Group. VD Carla Maree Vella klippte bandet till de 280 nya kvadratmetrarna som vetter ut mot havet i Balluta Bay.

"Det här kontoret manifesterar vad Optimizer Invest numera är", säger VD Carla Maree Vella. "Vi ville skapa en plats där alla i vår sfär är välkomna att stanna under vissa tidsperioder. Med sfär menar jag kollegor från våra portföljbolag samt partners i allmänhet som stödjer vår vision. Genom att utöka vårt huvudkontor på detta sätt optimerar vi möjligheten att utveckla och stödja våra innehav och intressen".

Optimizer Invest driver just nu en entreprenörstävling kallad ”the Start-up Hunt” där de letar efter nästa bolag som ska ingå i koncernen. Vinnaren kommer att få en möjlighet att använda de nya kontorslokalerna om de önskar.

"Vi strävar efter att skapa de mest innovativa och lönsamma idéerna inom digital tech. Vi driver många spännande projekt just nu som behöver växa i en optimal miljö vilken vi nu har skapat", avslutar Carla Maree Vella.

Carla Maree Vella, CEO, Optimizer Invest

För mer information om Optimizer Invest, vänligen besök optimizerinvest.com

För mer information om Start-up Hunt-tävlingen, vänligen besök accelerate.optimizerinvest.com