MED API PRO UNDERHÅLLSSYSTEM KAN BERENDSEN TEXTILSERVICE FÖLJA ALLA SINA TVÄTTERIER I ETT GEMENSAMT SYSTEM

Berendsen som startades redan 1854, har idag över 15 000 anställda i 15 länder runt om i Europa. De erbjuder komplett hyr- och tvättservice för hantering av textiler.

Berendsen Sverige startade 2014 ett projekt för att hitta ett enhetligt underhållssystem för sina 23 anläggningar i Sverige och Finland. En kravspecifikation togs fram och efter en längre utredning föll valet på API PRO underhållssystem. Med multi-plant funktionaliteten i API PRO får Berendsens platschefer tillgång till sin specifika anläggning men kan samtidigt dela lagerinformation och reservdelar med andra anläggningar.

”Vi har nu haft en lyckad implementering med stort stöd från API Maintenance Systems och alla våra anläggningar inom Workwear är igång och arbetar med API PRO. I vårt arbete med att förbättra vårt proaktiva underhåll har vi nu tagit ett viktigt steg i rätt riktning med API PRO som vi känner uppfyller våra behov av funktionalitet.
För att få med oss all personal i införandet av ett nytt system har vi noga redogjort för vårt syfte och våra övergripande mål och vi har också haft stort fokus på uppföjning. Vi har kunnat följa vår utrullningsplan, där vi har arbetat med införandet i flera olika steg med regelbundna utbildningar och träffar. Nu känner vi att vi styr vårt underhåll åt rätt håll” säger
Magnus Arnedal, operations manager Workwear.

Så här säger Patrik Halden, Country manager API Maintenance Systems om samarbetet:
”Att en så stor aktör som Berendsen Textilservice väljer att standardisera på API PRO underhållssystem visar att vår strategi när det gäller stöd för grupper med produktion i flera länder är riktig. En viktig del för Berendsen var också att kunna erbjuda enkelhet för de mindre tvätterierna samtidigt som andra tvätterier hade djupare krav och i många fall redan haft ett systemstöd.”

• Datorer, datateknik, programvaror

• api maintenance systems

Med sitt ursprung från SKF har API Maintenance Systems 30 års erfarenhet av skandinavisk industri och är den ledande europeiska leverantören av underhållssystem.

För ytterligare information eller tillgång till material, kontakta Patrik Haldén eller Camilla Widebert på 031-707 45 45.