Operatörsunderhåll i mobilen

Nya Axxos OEE Mobile med stöd för operatörsunderhåll

I samband med Underhåll 2016 visar Axxos för första gången operatörsunderhåll i Axxos OEE Mobile.

Operatörsunderhåll

Slipp pärmlösningar och instruktionsböcker vid maskinerna som är svåra att hitta i. Med operatörsunderhåll i Axxos OEE Mobile får operatörerna koll på kommande underhållsarbeten med tillhörande checklistor direkt i sina mobila enheter.

• Med Axxos OEE Mobile har operatörerna alltid den information de behöver för att utföra sina underhållsuppgifter och kan rapportera in utfört arbete, direkt på plats vid maskinen, säger Johan Andersson, Product Owner Axxos OEE.

Full kontroll på produktionen

Axxos OEE Mobile gör det lättare för industriföretag att alltid ha full kontroll på produktionen. De får enkelt tillgång till information om produktionsläget och snabb, rapportering av störningar via smartphone eller surfplatta. Flera medarbetare i företaget kan ges tillgång till information där och när de behöver den.

Chefer får lättillgänglig information om produktionsläget oberoende av om de är i fabriken eller någon annan stans. Operatörer och produktionsledare kan alltid följa produktionsläget för sina maskiner och rapportera in orsaker till störningar direkt där de befinner dig. De kan till och med ta en bild som dokumenterar stopporsaken och skicka med i rapporteringen med bara ett klick.

• Det har aldrig varit enklare att ha full koll på det aktuella produktionsläget och att samtidigt snabbt kunna ange orsaker till störningar och skapa underlag för förbättringsarbetet, fortsätter Johan Andersson.

Frigör resurser för förbättringsarbetet

Notifieringar (larm) i fickan frigör resurser i produktionen. Operatörerna kan koncentrera sig på det de gör för stunden och kan ändå alltid snabbt rycka in där det behövs. Det ger möjligheter att fokusera mer på värdeskapande förbättringsarbete.

• Våra kunder kommer att spara in på tid och på dyr, skrymmande hårdvara vid produktionsplatserna. Med Axxos OEE Mobile kan de arbeta snabbt och enkelt med moderna mobila enheter,avslutar Johan Andersson

Axxos OEE Mobile är tillgänglig för iOS, Android och Microsofts operativsystem.