God Jul & Gott Nytt År önskar vi på Opus Bilprovning

God Jul & Gott Nytt År önskar vi på Opus Bilprovning

År 2015 har varit fantastiskt för oss på Opus Bilprovning. Det har hänt massor av spännande saker i vår verksamhet. Ni kunder har fått tillgång till fler stationer ute i landet och fler kommer nästa år. Det har tillkommit en mängd nya tjänster, både ute på besiktningsstationerna och i onlinevärlden. Så här mot årets slut vill vi gärna passa på att uppmärksamma några av höjdpunkterna från det gångna året.

Utan att avslöja för mycket, kan vi också säga att det kommer en mycket spännande överraskning i början av 2016, som vi tror att många kommer bli väldigt glada över. Följ oss gärna på här på Mynewsdesk, i bloggen eller via sociala media för att vara först med att få veta.

Här nedan tänkte vi passa på att dela med oss av några av höjdpunkterna från 2015 och passa på att säga tack till alla våra kunder! Nästa år tar vi nya tag och vi är alltid tacksamma för återkoppling gällande vårt utbud av tjänster, hemsidan eller vår app.

Bättre klimat i husvagnar och husbilar

Opus Täthetstest (fukttest) finns nu tillgängligt på 29 av våra stationer. Ett vanligt problem i husvagnar och husbilar är att fordonet läcker någonstans och därigenom får fuktskador som kan skada de underliggande skikten inuti fordonet; något som tyvärr leder till dyra reparationskostnader eller att man helt får skrota fordonet på grund av mögelangrepp. Genom att göra regelbundna tester kan man tidigt upptäcka om det finns förhöjda fukthalter, och därigenom kunna åtgärda problemen innan de gör för stora skador.

Vi har även inlett ett samarbete med husvagnstillverkaren Hobby Caravan Sverige, där vi med Opus Täthetstest kan utföra godkända garantitester på Hobby-husvagnar.

Förmåner för PRO-medlemmar

Ett annat samarbete vi är glada över är att vi nu kan erbjuda över 400 000 PRO-medlemmar extra förmånliga priser på den årliga kontrollbesiktningen. Om du är pensionär och har ett eller flera fordon kan det definitivt löna sig att gå med i PRO. Ta gärna en titt på deras egen sida för mer information. Som medlem får man tillgång till en mängd specialerbjudanden från ett flertal olika företag.

Billigare försäkring hos IF

Vi har också inlett ett samarbete med försäkringsbolaget IF. Här får du som är kund hos Opus Bilprovning 5% rabatt på din bilförsäkring och även nästa besiktning gratis. Två utmärkta argument för att se över din försäkringskostnad och kanske överväga att byta leverantör.

Nyheter i appen

Under året tillkom ett flertal nyheter och uppgraderingar av funktionerna i vår app. Särskilt värt att nämna är att besiktningsportalen för företag gjordes mobilvänlig. Självklart ska våra företagskunder kunna ha koll på hela fordonsflottan, oavsett om ni sitter vid datorn eller befinner er ute på fältet och vill kolla i mobilen.

Den helt nya funktionen Fordonsupplysning, som satte vår app på kartan som helt unik, ger dig möjlighet att söka uppgifter om ett fordon direkt i mobilen med hjälp av registreringsnumret. Denna funktion är inte bara praktisk för att hålla koll på dina egna fordon, utan kan också fungera som ett utmärkt verktyg när du ska köpa bil. Snabbt och lätt kan du kontrollera att de uppgifter som säljaren har angivit om ett fordon verkligen stämmer.

Om du inte har laddat ner appen ännu kan du göra det gratis nu direkt. Du hittar den för både Android i Google Play och för iOS i App Store.

Nu önskar vi er alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År 2016!

reference