Slippa vänta-garantier hos Opus Bilprovning

Slippa vänta-garantier hos Opus Bilprovning

Ute i sista minuten med besiktningen? Eller har du redan fått körförbud? Inget problem! Det fixar vi snabbt åt dig!

Vi tycker att det ska vara enkelt och gå snabbt att få en besiktningstid. Därför har Opus Bilprovning infört slippa vänta-garantier. De innebär att du som kund har möjlighet att få ditt fordon besiktat, även med korst varsel.

Opus Bilprovning jobbar aktivt för att våra tjänster ska vara lättillgängliga och förmånliga för våra kunder. Att erbjuda flexibla besiktningstider och snabb service är två av de områden som vi lägger mycket krut på. Vi vet att våra kunder har olika scheman och olika förutsättningar, så vi försöker anpassa våra tjänster så att de passar er bäst.

För dig som företagskund
För företagare kan vi till exempel erbjuda fasta besiktningstider eller besiktning ute i era egna lokaler, samt även hämtning och lämning. Vi har dessutom lanserat en besiktningsportal som gör det lättare för dig att hålla koll på företagets fordon och se när det är dags för besiktning. Från portalen kommer du inom kort kunna boka besiktning snabbt och enkelt för respektive fordon.

Snabb tillgänglighet för tunga fordon
För tunga fordon garanterar vi att de blir besiktade inom 7 dagar. Om du skulle behöva en tid snabbare än så, kontakta oss via bokningen@opusbilprovning.se. Skicka oss dina kontaktuppgifter och ditt registreringsnummer så försöker vi hitta en tid åt dig snarast möjligt.

Besiktningstid för dig som privatperson
Privatkunder har alltid en besiktningsgaranti på 48 timmar för alla lätta fordon. Det innebär att du kan få en tid snabbt även om du är sent ute med bokningen. Du kan boka via vårt bokningssystem, eller ringa oss på 0775-500 300 om du har svårt att hitta en ledig tid på din närmaste station snabbt nog.

Många av våra stationer har öppet både kvällar och helger för att det ska finnas större möjlighet att hitta en tid som passar just ditt schema.

Har du redan fått körförbud?
Om du redan har fått körförbud har vi en garanti som säger att du ska få din personbil besiktad inom 24 timmar. Du kan helt enkelt lämna in din bil på en av våra besiktningsstationer före klockan 09.00 och hämta den innan stängningsdags samma dag. Vi besiktar bilen under dagen och du behöver inte boka en tid i förväg. Tjänsten kostar 495 kronor.

Behöver du göra en efterkontroll?
Om du skulle få något nedslag på din besiktning och behöver en efterkontroll lovar vi att du ska få den utförd inom 20 minuter (gäller lätta personbilar). Om du mot förmodan skulle få vänta längre ger vi dig 50% rabatt på priset.

Drive-in besiktning
Vi erbjuder också Opus Drive-In på de flesta av våra stationer. Drive-In innebär att du inte behöver boka en tid i förväg. Du kan helt enkelt åka till stationen och ställa dig i kö. Du får strax din personbil besiktad. För att se om drive-in finns tillgängligt just den dag du vill besikta är det enklast att gå till sidan som listar våra stationer. Drive-In kostar endast 100 kronor extra.

Kom ihåg din besiktning
För att komma ihåg när det är dags för besiktning vill vi gärna påminna om att det går att anmäla sig på vår hemsida under rubriken "Inbjudan till besiktningen". Där får du en påminnelse via e-post och/eller sms så att du kommer ihåg att boka besiktning i god tid innan du får körförbud.