Tina Thörner - Opus Bilprovnings ambassadör 2013

Tina Thörner - Opus Bilprovnings ambassadör 2013

Vi är mycket stolta över att få presentera vår ambassadör för 2013 lite närmare för er.

Tina Thörner, som flera av er säkert redan vet, är en mycket framgångsrik kartläsare i rallyvärlden, som nu har valt att lägga den karriären på hyllan för att fokusera på några av de andra spännande uppdrag som hon har ägnat sig åt parallellt de senaste åren. Bland annat så arbetar Tina inom entreprenörskap och som föreläsare och coach. Tina är en av Sveriges mest efterfrågade föreläsare och arbetar med allt från storföretag till lokala sportföreningar.

Hon har även skrivit böcker tillsammans med andra projekt. En av böckerna tar upp vad som krävs för att bli en riktigt bra kartläsare, och ett spännande hemside-projekt för er med barn som håller på att lära sig läsa är http://www.lasrallyboken.se/. Boken tillsammans med hemsidan erbjuder ett roligare sätt för barn att lära sig läsa effektivt och hjälper dem som känner att det är lite svårt i början.

Tina har också kunnat ses, både som deltagare och som programledare, i olika teveprogram såsom Let’s dance, Rampfeber, Intresseklubben och även i Helt magiskt. Här är ett kul rallyrelaterat klipp därifrån: http://youtu.be/-XSIeZElDCw

I rallyvärlden är Tina känd som en av världens bästa kartläsare. Hon har, bland många andra meriter, vunnit tre stycken dam VM-titlar, stått på prispallen i Dakar-rallyt och varit kartläsare åt rallyförare på toppnivå som bland andra Colin McRae, Jutta Kleinschmidt, Kenneth Eriksson och Ari Vatanen.

Som Opus Bilprovnings ambassadör för 2013 jobbar Tina tillsammans med oss i vår strävan mot att hjälpa våra kunder med bilägandet som helhet - alltså mer än bara besiktning! Det handlar om att förbättra säkerheten överlag, erbjuda råd för mer ekonomiskt fordonsägande och ett stort fokus på miljöfrågor. Vi hos Opus Bilprovning är mycket måna om detta och vi är sedan juli i år miljöcertifierade enligt ISO 14001:2004.

Tina var redan på 90-talet involverad i arbetet med att öppna upp fordonsbesiktningsmarknaden för fler aktörer, så att konkurrensen skulle komma kunderna till nytta. Det är vi idag mycket tacksamma för och tillsammans med henne hoppas vi på att kunna bli ännu bättre!

Som Tina själv säger i sin blogg:

...ska man göra något - ska man göra det för att stå överst på ”pallen”.

Läs mer om Tina och hennes olika engagemang på http://www.tinathorner.se!