Nu gör vi det enklare för dig som kund!

Nu gör vi det enklare för dig som kund!

Nu gör vi det enklare för dig som kund - Nu kan du ankomstregistrera dig via sms!

Nu slipper du kliva ur bilen innan du har kommit in i besiktningshallen hos oss på Opus Bilprovning. På gråkalla, regniga eller snöiga höst- och vinterdagar passar vår nya service perfekt. Du kan nu ankomstregistrera dig på våra stationer via sms och behöver alltså inte gå in och anmäla dig inne på stationen. Det gör att besiktning och andra tjänster vi erbjuder blir enklare och smidigare att använda sig av.

Handläggningstiden blir kortare då du slipper stå i kö och alla uppgifter hämtas direkt in från den bokning som du har gjort i förväg. När det är dags för dig att åka in i besiktningshallen får du ett sms som talar om vilken port du ska köra in igenom. På små stationer där det inte finns numrerade portar kommer personalen antingen att komma ut till dig eller vinka in dig till rätt port.

Hur du gör för att använda dig av ankomstregistreringen via sms ser du så snart du kommer till din Opus Bilprovningsstation. Det sitter tydliga instruktioner uppsatta som du använder dig av.

Om du inte har någon telefon tillgänglig kan du självklart gå in på stationen och ankomstregistrera dig hos vår personal.

Inom kort kommer flera av våra stora besiktningsstationer även kunna erbjuda ytterligare ett alternativ för din ankomstregistrering. Anmälan kommer då kunna göras via en ankomstterminal och du registrerar dig då genom att knappa in ditt registreringsnummer.

Kom också ihåg att Opus Bilprovning har en besiktningsgaranti på 48 timmar för lätta fordon. Om du har missat att boka en tid i förväg och behöver en besiktning snabbt kan du åka till någon av våra stationer. Du kan söka på vår hemsida för att se om någon station i din närhet erbjuder lediga drive-in-tider samma dag. Om det inte finns tillgängligt kan du ändå ta en sväng förbi någon av våra stationer så försöker personalen hjälpa dig i den mån det är möjligt. Ibland uteblir någon som har bokat eller så går besiktningarna smidigt och det blir tid över. Det går också bra att ringa till vår kundtjänst på 0775-500 300 så försöker de hitta en tid så snabbt som möjligt åt dig.

Vi vill också pusha en extra gång för vår app Opus Bilprovning som finns tillgänglig både för Android och iOS. I appen kan du bland annat lägga in påminnelser för att i god tid komma ihåg att boka besiktning för dina olika fordon. Nu fungerar också det nya bokningssystemet via appen så du kan både boka, betala och ankomstregistrera dig via din telefon.

Välkommen in till Opus Bilprovning! Vi jobbar för att ditt bilägande ska bli både enklare, mer ekonomiskt och mer miljövänligt.