Opus Bilprovning etablerar sig på Öland

Pressmeddelande   •   Jun 30, 2014 07:00 CEST

Nu är det klart för ytterligare en etablering, denna gång öppnar vi en besiktningsstation på Öland-Färjestaden som beräknas vara färdig för produktion våren 2015.

Efter semestern kommer Rogers Bilel & Service bygga upp helt nya lokaler där vi kommer utföra kontroll- och registreringsbesiktning av alla fordon upp till 3500 kg (personbilar, lätta lastbilar, husvagnar, husbilar, släp och motorcyklar). Vi kommer även att erbjuda frivilliga fordonstester, anpassade företagslösningar och slippa-vänta garantier.

Patrik Ronneback, Affärsområdeschef på Opus Bilprovning:

”Den nya etableringen på Öland blir en bra komplement till vår station i Kalmar och vi kommer kunna serva hela södra Öland (Mörbylånga kommun) med omnejd. Självklart kommer vi finnas till för alla semesterfirare på Öland som har missat att besikta sitt fordon. För att göra detta på enklaste sätt erbjuder vi drive-in besiktning utan tidsbokning för de som inte vill eller har möjlighet att boka tid i förväg”.

Opus Bilprovning genomför kontrollbesiktningar och registreringsbesiktningar av alla slags fordon, samt en rad fordonstester för tryggt och ekonomiskt fordonsägande. För att göra det enklare för våra kunder att besikta sitt fordon har vi våra "Slippa vänta-garantier". Opus Bilprovnings stationsnät omfattar över 70 besiktningsstationer runt om i landet. www.bilprovning.se