Opus Bilprovning har tillsatt en ny VD

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2013 09:00 CET

Opus Bilprovning har tillsatt en ny VD, Per Rosén, som tillträder sin tjänst den 1 april 2013. Per Rosén kommer fram till dess att anlitas av Opus Bilprovning som konsult för vissa projekt.

Per Rosén kommer närmast från Upplands Motor där han var VD under flera år. Under hans ledning ökade bolaget sin omsättning från cirka 500 MSEK till drygt två miljarder SEK. Per Rosén har även varit marknadschef på Bilia.

”Vi är mycket glada över att få in Per Rosén i vår koncern. Med hans mångåriga erfarenhet från försäljning och marknadsföring kommer han att bli en viktig tillgång för vår framtida verksamhet”, säger Magnus Greko, VD och koncernchef i Opus Group och tillförordnad VD i Opus Bilprovning.

Opus Bilprovning igår i Opus Group, som arbetar med miljö- och säkerhetskontroll av fordon över hela världen. Koncernens produkter och tjänster används för kontroll av över 17 miljoner fordon per år. Totala antalet anställda kommer uppgår till ca 850 och koncernens huvudkontor ligger i Mölndal, strax söder om Göteborg, medan Opus Bilprovning har sitt säte i Stockholm. Opus Groups aktier är listade på Nasdaq OMX First North Premier.

Opus Bilprovning erbjuder kontrollbesiktning av alla slags fordon samt registreringsbesiktningar och en rad tilläggstjänster för tryggt och ekonomiskt fordonsägande. Vårt stationsnät omfattar 70 besiktningsstationer runt om i landet. www.opusbilprovning.se