DN Lotta Olsson "En tidsresa med många bottnar", "Extra intressant i och med #metoo-rörelsen."

Förlagsnytt - Vårens kommande böcker och fin recension i DN av Paris Passion

Lotta Olsson på DN, skriver om Paris Passion i lördagens tidning: "En tidsresa med många bottnar", skriver hon och "Extra intressant i och med #metoo-rörelsen."

Kommande titlar

Skapa ditt drömliv - Hur självsabotörer blir självhjälpare

"Boken vänder sig till kvinnliga entreprenörer och ledare. Vi vill ge dem en metod för att hantera sina rädslor så att de kan skapa det företag de vill ha, vara den ledare de vill vara och skapa det liv de önskar", säger Anna Åberg, entreprenör och digital nomad.

Författare: Angelica Ahlbeck, Maria Appelqvist, Anna Engervall, Linda Esseholt, Camilla Gyllensvan, Ulrika Hederberg, Åsa Jern, Malin Lundskog, Jeanette Niemi, Barbro Sjötun, Anneli Svensson, Evakarin Wallin, Kicki Westerberg, AnnaÅberg, och Hanna Norlin.

Boken utkommer den 22 februari

Kära Mamma

Vi har låtit etablerade såväl som debuterande författare skriva fritt kring ämnet mamma. Resultatet är ett trettiotal berättelser som utforskar mammor, moderskap och relationen mellan mamma och barn; älskade, hatade eller saknade.

Medverkande författare: Amelia Adamo, Lena Angviken, Annika Jankell, Linda Bengtzing, Titti Sjöblom, Åsa Bonelli, Maria Wells, Charlotta von Zweigbergk, Eva Swedenmark, Birgitta Andersson Backlund, Pebbles Karlsson Ambrose, Charlotte Ekbom, Katarina Wilk, Anna Ehn, Tijana Kinberg, Peter Westberg, Mia Kim, Malena Kirs, Cecilia Hultberg, Karolina Larsson, Lotta Damstedt, Susanne Schemper, Inger Lernevall, Vanessa Leontina Allerth, Therese Werner, Anna Marongiu, Charlotte Kronlund, och Mirjam Lindahl.

Boken släpps den 30 mars.

Åter till Barcelona
Birgitta Andersson Backlund
"En mustig berättelse om en kvinna som omvärderar sitt liv, raserar sina fördomar, kastar sig ut i det okända och finner lyckan och kärleken på ålderns höst. Mary lever i ett kärlekslöst äktenskap. Materiellt och ekonomiskt har hon allt hon kan önska sig. Men hon saknar kärlek, närhet och ömhet. Hon dränker sin bitterhet i alltför mycket alkohol. Och drömmer om ungdomskärleken i Barcelona."

Boken släpps den 7 april

Franska kort