Nyhet -

Många fina recensioner av Fotografen under maj

" Boken är rakt skriven och den gick snabbt att läsa trots sina 292 sidor. En kvinnoroman, relationsroman och utvecklingsroman skulle jag kalla den. Författaren skriver målande på ett lite finurligt vis kring kameran och fotograferandet. Hennes beskrivningar av erotiska tankar och handlingar är också av det annorlunda slaget. Det är aldrig "pang på" utan mer "less is more". Läsaren ges utrymme för egna tankar.” (Feelgoodbibliotekarien)

"Fotografen är en bok som berör. Jag vill träffa Vanja i verkligheten. Jag vill sitta i hennes prunkande trädgård på slitna trädgårdsmöbler och dricka bubbel. Hon känns så levande, hon berör livsöden som tillhör var och varannan i verkliga livet.” (Söder om söder)

"Jag har alltid svårt att sitta och berätta om karaktärer och vad som händer i boken, jag är mer en människa som antingen älskar eller hatar en bok, men som inte kan sätta fingret på varför det är så. Fotografen älskar jag verkligen, dels för att man får följa med på en resa i många människors liv, det händer så många olika saker så det blir nya intryck hela tiden. Jag gillar även boken eftersom det är ett bra tempo i den, den är inte seg som vissa böcker kan vara. Jag rekomenderar verkligen andra att läsa denna eftersom den är lagom lång och som sagt inte för tung att läsa.

Denna boken får 5/5 stjärnor av mig. Detta är verkligen en bok jag kommer läsa igen!"(Elin Johanna Sköld)

Ewa Åkerlind

Ewa Åkerlind

Presskontakt Förläggare Ordberoende Förlag 073 753 5883

Relaterat innehåll

Relaterade event

Vi ger ut tänkvärd litteratur som med humor och glädje inspirerar och ger perspektiv

Ordberoende förlag startades 2009 av Ewa Åkerlind. Vi ger ut böcker som berör och ger perspektiv, och arbetar tätt med våra författare. Hos oss hittar du både skönlitterär spänning och feelgood samt starka livsberättelser som behandlar svåra, viktiga och tabubelagda ämnen på lättillgängliga sätt. Från 2021 ger vi även ut barnböcker som inspirerar till att vara en bra kompis.