Helsingborg välkomnar fotoutställningen Hard Rain: Whole Earth?

Helsingborg välkomnar fotoutställningen Hard Rain: Whole Earth?

Hard Rain: Whole Earth? är en brittisk fotoutställning om hållbar utveckling som just nu turnerar i Sverige. Fotografen Mark Edwards visar kraftfulla fotografier från världens alla hörn om tillståndet på vår planet, om oss som bor på den och om vår framtid. Den 30 augusti angör fotoutställning Sundstorget i Helsingborg.

Media är välkomna till Sundstorget tisdag 28 augusti kl 14 för mer information om utställningen.

Sedan starten 2006 har utställningen setts av 15 miljoner människor världen över, den har visats på mer än hundra platser, från FN:s högkvarter i New York till Bangalore i Indien.

Nu ska även svenskarna få se den. Utöver Mark Edwards originalutställning finns en ny del som visar hur Sverige arbetar övergripande med hållbar utveckling, och för varje turnéstopp produceras även en lokal del "Vad Helsingborg gör".

Läs mer på Helsingborgs pressida