Foto: Johan Lilja

Öresundskraft och Wihlborgs Fastigheter stödjer HIF:s flicksatsning

Öresundskraft och Wihlborgs Fastigheter har tecknat samarbetsavtal med Helsingborgs IF inför klubbens satsning på flickfotboll. Samarbetet ger HIF förutsättningar att anställa en verksamhetsansvarig och att göra en bred satsning på flickfotboll för olika åldrar.

– Vi har inte haft flick-/damfotboll i vår verksamhet sedan 70-talet och jag vill med gott samvete kunna se min dotter i ögonen när hon undrar om hon kan spela fotboll i sin favoritklubb när hon blir stor. Därför är det med stor glädje och stolthet vi kan presentera samarbetet med Wihlborgs Fastigheter och Öresundskraft, säger HIF:s klubbdirektör Joel Sandborg.

– För Öresundskraft handlar satsningen om att vara engagerad i samhället och att positivt påverka samhällsutvecklingen. Satsningen är ett uttryck för vårt arbete med FN:s 17 globala mål och då speciellt mål nummer 17 som handlar om samarbete. Det är tillsammans vi gör skillnad, säger Anders Lundblad, varumärkesstrateg på Öresundskraft.

Läs hela pressmeddelandet på HIF:s hemsida.