Se Orginalbagarn på NGM Live 10 november klockan 11:40

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2016 16:31 CET

NGM LIVE 10 November

Torsdag 10 november är det åter dags för kapitalmarknadsdagen NGM Live. På eventet kommer bolag som är noterade, eller är på väg att bli noterade, på NGM-börsen att presenteras.Den välkände analytikern och tidigare ekonomijournalisten Peter Malmqvist är moderator och Nyhetsbyrån Direkt intervjuar representanter för bolagen.

Se kapitalmarknadsdagen live här: www.investerarbrevet.se/ngmlive och ställ dina frågor till talaren via mail på ngmlive@laika.se. Frågorna besvaras direkt efter seminariet på Periscope ( www.periscope.tv/ngmexchange ).

11:40 Originalbagarn
Originalbagaren är ett svenskt bageri under kraftig expansion.
Talare: Magnus Norbäck, vd

Originalbagarn är ett svenskt EMV-bageri, vilket innebär att bolaget bakar brödprodukter som de säljer till detaljhandeln. Dessa säljer i sin tur produkterna som egna märkesvaror (EMV). Bolagets kunder utgörs av i princip alla stora kedjor, som till exempel Ica och Coop, samt grossister och bagerier. För att finansiera en kommande expansion av verksamheten, med nya offensiva satsningar, genomför bolaget en nyemission.

Originalbagarn-koncernen omsätter ca 100 mkr och är under raskt tillväxt. Bagerierna är till 100 % inriktad på EMV, vilket innebär att baka mot order till kundernas egna varumärken. Kunder är Sveriges största livsmedelskedjor och grossister. Läs mer på www.originalbagarn.se

Kommentarer (0)