Över 90 000 Guld Marie

Över 90 000 Guld Marie

1 mars. Vårmånad eller en vintermånad? Behåller vinterjacka och mössa på ett par veckor till men flyttade ut fikastunden i dag. Det blev med en riktig klassiker, Guld Marie. Guld Marie har bakats i vårt bageri i Kungälv ända sedan starten 1888 och innehåller i stort sett samma ingredienser i dag som för 127 år sedan. Guld Marie har en plats i mångas hjärtan och för ett tag sedan kom ett mejl från en dotter vars pappa, nu 84 år, har ätit Mariekex som avslutning till varje frukost och till varje middag. Två på morgonen och tre på kvällen. Alla kex har pappa Folke ätit med en klick hemmagjord apelsinmarmelad. Dottern Christina har räknat ut att hennes pappa har ätit över 90 000 kex under sin livstid.

Det kallar vi en trogen kund.

Stina