94% rekommenderar Ekströms Kylda Vaniljsås

94% rekommenderar Ekströms Kylda Vaniljsås

Det blev skyhögt betyg när Smartson lät över 1000 personer provsmaka Ekströms Kylda Vaniljsås. 94% av respondenterna skulle rekommendera produkten till en vän.

Så tycker testpiloterna

Ekströms Kyld Vaniljsås var populär hos testpiloterna som framförallt hyllar den goda smaken. Vaniljsåsen passar utmärkt till paj och konsistensen beskrivs som krämig. Den praktiska förpackningen och att såsen är redo att serveras direkt, uppskattas. De som inte rekommenderar hade framförallt önskat en starkare smak av vanilj. Bland kritiken nämns också att det smakade konstgjort och för sött. Ett fåtal tyckte även att konsistensen var i tjockaste laget.

94% rekommenderar (1115 testpiloter)

Ekströms kylda vaniljsås är riktigt krämig med en len gräddig känsla och tydlig smak av vanilj. Bakade en äppelpaj och med vaniljsåsen till så blev det helt underbart gott. Kommer aldrig att köpa vaniljsås i pulverform igen.

My Näsholm

Helt i en klass för sig. Inget blask som i andra vaniljsåser som vi tidigare prövat. En upplevelse utöver det vanliga.

Glenn Nabb

Mycket bra konsistens, precis som jag vill ha den. Inte för rinnig och inte för fast. Smakade bra med vanilj och var inte för söt. Passade mycket bra till äppelpaj. Bra förpackning som var snabb att använda.

Hanna Olander

6% rekommenderar inte (68 testpiloter)

Blev besviken. Vaniljsåsen var för tjock och smaklös. Smakade nästan bara gräddigt, ingen riktig vaniljsmak.

Annette Hellberg

Såsen har visserligen en hygglig vaniljsmak men i övrigt smakar den artificiellt och har i mitt tycke en för tjock konsistens för att kallas sås. Den är mera en vaniljkräm.

Robert Kiejstut

Tyckte att det smakade för mycket grädde och för lite vaniljsmak.

Monica Ellingsen