Cecilia Sjöholm - vår superkommunikatör!

Cecilia Sjöholm - vår superkommunikatör!

Den 4 mars utsågs för tredje året i rad svenskt näringslivs 150 bästa superkommunikatörer. Med på listan, bland kändisar som Zlatan och Prins Daniel, återfinns Cecilia Sjöholm, CSR-direktör och tidigare Kommunikationschef på Orkla Foods Sverige.

Kommunikationsinsatser med relevans för en större allmänhet, innovativ och nyskapande, inspirerat till efterföljare, väckt debatt och lett till livsstilsförändring - så lyder kriterierna för att få en eftertraktad plats på Resumés lista över näringslivets 150 superkommunikatörer. Med på listan i år finns Orkla Foods Sveriges CSR-direktör, Cecilia Sjöholm.

- Jag känner mig otroligt hedrad över att ha kommit med på Resumés lista och bland så fint sällskap som en superyoutubare, en prins, en fotbollsstjärna och flera artister. Men denna utnämning baserar sig med all säkerhet på det arbete som vår kommunikationsavdelningen ligger bakom, så jag vill passa på att lyfta fram hela vårt kommunikationsteam, säger en glad Cecilia Sjöholm.

Topp fem på Resumés lista

1. Lisa "Misslisibell" Jonsson, bloggerska och Youtubestjärna
  2. Prins Daniel, hertig av Västergötland
  3. Zara Larsson, sångerska och bloggare
  4. Zlatan Ibrahimovic, fotbollsstjärna och registrerat varumärke med egen mediekanal
  5. Felix "PewDiePie" Kjellberg, spelrecensent och Youtubestjärna med 34 miljoner följare

Resumé

Resumé är den ledande nyhetstidningen om medier och marknadskommunikation, grundad 1950. Resumé är ett oumbärligt verktyg för den som vill hålla sig uppdaterad om kommunikationsindustrins utveckling i Sverige, Norden och övriga världen.