Camilla Benckert, HR-mananger Orkla Foods Sverige, har utsetts till Årets HR-profil i Skåne

Orkla Foods Sveriges HR-Manager Camilla Benckert är Årets HR-profil Skåne

Camilla Benckert HR-manager på Orkla Foods Sverige har korats till Årets HR-profil Skåne 2017. Priset delades ut av Roi-rekrytering och SPP under årets HR-Forum Allstar på torsdags kvällen.

- Jag är otroligt stolt och glad över utnämningen. Samtidigt som det givetvis är en personlig seger ser jag det även som en gemensam, för utan en organisation med fantastiska kollegor hade detta inte varit möjligt. Jag ser det också som en seger för hela HR-professionen som ofta arbetar i det tysta. Men det bästa med vinsten är nog ändå att 10 000 kr skänks till Hungerhjälpen, säger en glad Camilla Benckert.

Camilla brinner för att driva utveckling och förändring i linje med företagets affärsstrategi och hon har en vilja att skapa en företagskultur som präglas av engagemang, delaktighet och flexibilitet. Orkla Foods Sveriges flytt från Eslöv till Malmö och införandet av aktivitetsbaserat arbetssätt är ett projekt signerat Camilla. I samband med flytten genomfördes även en digital förändringsresa för alla medarbete som medförde såväl ett mer hållbart som effektivt arbetssätt.

Camilla har jobbat på Orkla Foods Sverige sedan 2010, då under namnet Procordia. Under åren har hon haft olika HR-befattningar på Kockums, Massive Entertainment och Partnertech mfl.