Orklas kontor i Solna nominerat till Sveriges Snyggaste Kontor 2017

Orklas kontor i Solna nominerat till Sveriges Snyggaste Kontor 2017

Orklas kontor på Svetsarvägen i Solna Business Park är ett snyggt och välvårdat kontor som har mer än bara ytaOrkla har skapat en mötesplats för fyra bolag där du redan i entrén möts av alla varumärken, allt från små plåsterförpackningar till ostbågspåsar i party size.

Orklas kontor är ett av 40-talet nominerade i tävlingen Sveriges Snyggaste Kontor 2017. I Solna huserar fyra företag från koncernen; Orkla Confectionery & Snacks, Pierre Robert Group, Orkla Wound Care och Orkla Care. Alla med välkända varumärken såsom OLW, Ballerina, cheez doodles, Grumme, Salvequick, Nutrilett m fl.

-Att byta kontor är en av de enskilt största energikickarna en organisation kan göra, dock nöjde vi oss inte med bara det utan valde att också utmana vårt befintliga sätt att arbeta. Att välja ett aktivitetsbaserat arbetssätt var inte givet till en början men vi såg att fördelarna övervägde och tog det modiga beslutet, säger Johan Hansson, projektledare för det nya kontoret.

Bolagen flyttade in i det aktivitetsbaserade kontoret i december 2016. Ett aktivitetsbaserat kontor innebär att du väljer arbetsplats efter vilken sorts arbete du ska utföra. Det finns helt tysta zoner, livligare platser för kreativt arbete och en mängd utrymmen som främjar samarbete och spontana möten.

- Allt eftersom vi arbetade med projektet blev det tydligt att vi valt rätt. Det bevisats nu inte minst i våra interna undersökningar efter inflyttningen där 8 av 10 av våra medarbetare är positiva till det nya aktivitetsbaserade arbetssättet och hur vi löst det med designen på kontoret, avslutar Johan Hansson

Tävlingen, som arrangeras av Lokalnytt, avgörs den 9:e november. Du kan vara med och rösta fram kontoret till vinst genom att besöka: http://ssk.lokalnytt.se/ Omröstningen börjar den andra oktober.

Yta: 4000 kvm
Antal anställda: 200