Felix Risgröt är populär och varje år köper svenskarna nära 7 000 ton gröt. 2 000 ton mumsar svenskarna i sig i juletider.

Svenskarna älskar sin risgröt – äter 7 000 ton varje år

Varje år mumsar svenskarna i sig 7 000 ton Felix Risgröt och när julhelgen närmar sig ökar försäljningen traditionsenligt. Veckorna innan jul säljs 2 000 ton av den goda och krämiga risgröten.

På Sveriges största grötfabrik kokar grytorna för fullt med härlig krämig gröt. Felix Risgröt är populär och varje år köper svenskarna nära 7000 ton gröt. Det gör Felix Risgröt till den mest populära produkten i Orkla Foods Sveriges sortiment.

I nästan 40 år har risgröten från Felix tillagats på Orkla Foods Sveriges anläggning i Kumla. Den krämiga risgröten är gjord på risgryn, svensk mjölk, lite socker och salt. Risgröten innehåller bara naturliga råvaror och är helt utan tillsatser, konserveringsmedel och aromer.

Det absolut vanligaste är att äta risgröten varm, men många gillar den även kall. Allra flest äter den under julhelgen. Annars är den som mest populär till frukost, därefter som kvällsmat eller mellanmål.

För mer information, kontakta:

Margareta Lantz, presschef, Orkla Foods Sverige +46 705 54 17 74, margareta.lantz@orklafoods.se