Ballerina bjuder in till samtal tillsammans med Huskurage

Ballerina bjuder in till samtal tillsammans med Huskurage

Orkla Confectionery & Snacks uppmuntrar flera att fika med grannen i ett samarbete med Huskurage på årets boendemässaHem, villa & bostadsrätt på Stockholmsmässan. Genom ett av bolagets populäraste varumärken, Ballerina, bjuder Orkla tillsammans med Huskurage på kaka till kaffet till de första 1000 besökarna under torsdagen och fredagen. Dessutom välkomnas besökarna att träffa Huskurage på plats (A09:32) där de berättar om sitt initiativ.

- Att bjuda in till en fika kan vara så mycket mer än en kaka till kaffet. Det kan handla om att visa att jag hör och ser. Genom att agera med Huskurage sänder jag ett tydligt budskap till den som är utsatt om att hjälp finns att få. Att fika med en utsatt granne kan vara första steget ut ur en våldsam relation, säger Nina Rung och Peter Svensson, initiativtagare till Huskurage.

Huskurage är ett initiativ som har som mål att förhindra våld i nära relation genom att ge grannar verktyg att agera. Tillsammans med bostadsrättföreningar, fastighetsägare, bostadsbolag och kommuner vill Huskurage uppmuntra till att våga ta kontakt när oro för att någon råkar illa ut finns.

- Nina och Peter gör ett fantastiskt jobb och vi ställer oss bakom Huskurage initiativ och som de själva säger; ju fler som uppmärksammar Huskurage, desto fler kan få hjälp och hjälpa, säger Stina Petrini, Kommunikationschef på Orkla Confectionery & Snacks Sverige.

Välkommen att besöka Huskurage monter A09:32 på mässan.

Hem, villa & bostadsrätt är Sveriges största boendemässa med produkter för hela hemmet. En komplett mötesplats för dig som ska renovera, bygga om eller vill ha ny inspiration.

#hemochvilla