Ballerina flirtar med älskat bakverk

Ballerina flirtar med älskat bakverk

Ballerina, Sveriges mest älskade kaka, har nu inlett en flirt med ett av de mest populära bakverken – chokladboll. Ballerina Chokladboll är spröda kex med len och krämig chokladfyllning med kokosflingor

Precis som till Ballerina så har de flesta en relation till chokladbollar. Ofta är chokladbollar det första vi lär oss baka, och som vi sedan återkommer till när vi blir sugna på något gott. Nu har Ballerina-familjen fått tillökning genom en flirt med chokladbollar. Den nya kakan har en krämig chokladfyllning med kokosflingor mellan två chokladkex.

-Vi har kombinerat två av Sveriges mest älskade bakverk till ett. En kaka som är lekfullt god, en chokladboll på Ballerinas vis helt enkelt, säger Karolina Magnusson, Produktchef Ballerina.

Ballerina Chokladboll lanserades på Ica vecka 11 och i övriga butiker under vecka 15. En rulle väger 190 gram och rekommenderat pris är 18:90 kr.

Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB är marknadsledare inom kex och snacks med välkända och starka varumärken som till exempel OLW, Naturchips, cheez doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla och Brago. Sedan 2017 ingår även lakritsvarumärket Panda i Orkla Confectionery & Snacks Sveriges portfölj.