Det lönar sig att tjata – sill i klassiska smaker från Abba är tillbaka

Det lönar sig att tjata – sill i klassiska smaker från Abba är tillbaka

För ett par år sedan togs vitlöksillen bort ur Abbas sortiment. Det var inget populärt beslut och konsumenter har under åren varit besvikna. Det har vi på Orkla Foods Sverige lyssnat på. Lagom till påsk, då svenskarna äter 1100 ton sill är två krämiga klassiker tillbaka på hyllorna, vitlöksill och currysill från Abba.

Påsken är en högtid då generationer träffas och maten står i centrum. Det är många olika smaker som ska tillgodoses. De två klassikerna vitlöksill och currysill gillas av många över generationsgränserna för sin krämiga och goda smak. Förutom den goda smaken är sillen rik på det fleromättade fettet Omega-3 som har en positiv effekt på hälsan och bidrar till att hålla kolesterolnivåerna i blodet på normal nivå.

- Det känns fantastiskt att lagom till en av sillens största högtider kunna erbjuda dessa två efterfrågade goda klassikerna, vitlökssill och currysill. Våra ”Klassiker på tillfälligt besök” ersätter under 2018 konceptet ”Årets smak” för att ge plats åt smakvarianter som verkligen älskats och längtats efter av många, säger Malou Wik Yeung, marknadschef.

Inspireras till att prova nya smaker i påsk. Besök www.orkla.se, välj våra varumärken och Abba.

Självklart är all sill från Abba MSC-certifierad för att säkra framtidens sillförsörjning så att vi ska få fortsätta njuta av sill i framtiden. När sillen är fiskad läggs den i stora tunnor i Orkla Foods Sveriges bergrum i Kungshamn. När sillen är färdiglagrad, läggs den i burkar som slutligen hamnar på påskbordet.

Pris i butik: ca 18.50 kronor

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Mrs Cheng's, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor årligen och runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Simrishamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro.