Malin Jennerholm blir ny VD för Orkla Confectionery & Snacks Sverige

Malin Jennerholm blir ny VD för Orkla Confectionery & Snacks Sverige

Malin Jennerholm tillträder som ny VD för kex- och snacksföretaget Orkla Confectionery & Snacks Sverige. Malin kommer närmast från kaffeföreteget Jacobs Douwe Egberts där hon varit nordisk General Manager för Professional verksamheten.

Från och med 15 augusti tar Malin Jennerholm över som verkställande direktör för Orkla Confectionery & Snacks Sverige, med varumärkena OLW och Göteborgs Kex. Malin kommer närmast från kaffeföreteget Jacobs Douwe Egberts där hon varit nordisk General Manager för Professional verksamheten, dvs out-of-home.

- Jag är mycket glad för förtroendet att få leda en verksamhet med så många av svenska folkets favoriter inom kex- och snacks. Det känns otroligt spännande. Jag ser en stor potential att utveckla båda kategorierna vidare tillsammansmed mina nya kollegor, säger Malin Jennerholm, tillträdande VD Orkla Confectionery & Snacks Sverige

Malin Jennerholm har bred erfarenhet inom konsumtionsvaror och har en lång bakgrund inom livsmedelsbranschen med ett flertal ledande positioner både i Sverige och i Norden. Redan 1996 började Malin på Mondelez International (tidigare Kraft Foods) och har sedan dess haft flera seniora roller som t ex Marknadsdirektör för varumärken som Marabou och Gevalia, samt som Försäljningsdirektör för den svenska verksamheten inom Mondelez-koncernen. Ann-Beth Freuchen, EVP & VD för Orkla Confectionery & Snacks är mycket nöjd med rekryteringen.

- Jag är mycket glad att Malin har tackat ja att leda vårt svenska företag; hon har den bredd och bakgrund som vi behöver för att kunna utveckla företaget vidare och leverera starka, lokala varumärken som både är hållbara för människor och det samhälle vi verkar i. Jag är övertygad om att hon blir en positiv kraft till den svenska verksamheten, säger Ann-Beth Freuchen, EVP & VD Orkla Confectionery & Snacks.

Orkla Confectionery & Snacks Sverige är marknadsledande kex- och snacksleverantör med många av Sveriges mest älskade varumärken så som OLW, cheez doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Brago och Utvalda. Med över 600 medarbetare och anläggningar på fyra orter i Sverige erbjuds produkter med hög kvalitet kombinerat med god smak samt alltid inom räckhåll.

Orkla Confectionery & Snacks Sverige ingår i den norska börsnoterade Orkla-koncernen. 2014 hade koncernen en omsättning på över 30 miljarder norska kronor.