Sätt guldkant på fredagsmyset – ta chansen att vinna en miljon kronor!

Sätt guldkant på fredagsmyset – ta chansen att vinna en miljon kronor!

Nu har alla chips- och snacksälskare möjlighet att få lite extra spänning under fredagsmyset framöver. OLW kommer under en begränsad period i sommar att sälja kampanjpåsar med unika koder som ger chansen att tävla om en miljon kronor. Passa på att sätta guldkant på fredagsmyset och börja samla koder redan nu.

Tänk exempelvis på allt fredagsmys du skulle kunna köpa för en miljon kronor; 20 649 stycken OLW Sourcream & Onion chips, 18 068 stycken påsar OLW cheez doodles och 12 851 stycken OLW Grillchips!

– Vi är glada att kunna erbjuda våra konsumenter en så rolig och guldkantad kampanj som denna. Vi hoppas att den ska skapa extra stor spänning till fredagsmyset och tillåta fantasin att vandra iväg när våra snacksälskare funderar på vad de kan göra med en miljon kronor, säger Charlotta Oldén, Marknadschef, OLW.

Tävlingen startar i veckan och pågår fram till den 27 augusti och går till på följande vis. Alla som köper någon av OLW:s produkter med en kampanjlogga har möjlighet att delta i tävlingen och chans att vinna en miljon kronor. De unika koderna finns i konsumenternas favoritpåsar; Sourcream & Onion chips 300 gram, Lättsaltade chips 300 gram, Dill & Gräslök chips 300 gram, Grillchips 300 gram och cheez doodles 250 gram. Alla dessa produkter säljs under tävlingsperioden i påsar med en kampanjlogga utanpå som visar att de innehåller en unik kod och är med i tävlingen.För att vara med och tävla måste deltagaren registrera sin kod, svara på två frågor och skriva en slogan som innehåller orden OLW och fredagsmys. Den lyckliga vinnaren utses den 27 augusti.

Vinsten är en miljon kronor. Vinstsumman är skattepliktig för vinnaren vilket innebär att vinstskatt kommer att utgå på beloppet en miljon kronor. Summan kommer att beskattas som inkomst och skattesatsen kommer att bero på vinnarens övriga inkomst under året. Orkla betalar sociala avgifter för vinsten. Eventuella ytterligare kostnader i samband med detta ersätts inte av Orkla. Vinsten får ej överlåtas eller betalas ut till någon annan än vinnaren.

För mer information, vänligen kontakta:
Charlotta Oldén, Marknadschef
Orkla Confectionery & Snacks Sverige
Phone: 08-578 718 20
E-mail: charlotta.olden@orkla.se

Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB är marknadsledare inom kex och snacks med välkända och starka varumärken inom respektive kategori. Bolaget har 700 medarbetare och en omsättning på över en miljard. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets anläggningar finns i Filipstad (snacks), Kungälv (kex/kakor) och Nöbbelöv (potatislager). Bolaget är en del av den norska börsnoterade Orkla-koncernen, som är den största leverantören av märkesvaror till dagligvaruhandeln i Norden.
Bolagets portfölj omfattar många av Sveriges mest älskade varumärken, som till exempel OLW, Svenska Naturchips, Cheez Doodles, Göteborgs, Ballerina, Singoalla, Brago m.fl.