Stengugnsbakad Calzone från Grandiosa

Stengugnsbakad Calzone från Grandiosa

Calzone är en av de allra populäraste pizzorna i Sverige. Nu lanserar Grandiosa två inbakade minipizzor som du enkelt kan hämta i butikens frysdisk och värma hemma - med smak och doft som en äkta pizzeriabakad Calzone.

De nya Calzonepizzorna från Grandiosa bakas i stenugn i Sveriges största pizzeria som ligger i Vansbro. Precis som en vanlig Calzone är de rikligt fyllda med god ost och kött.

– Idag finns inga inbakade pizzor i frysdiken och pizza är en produkt som är kul att variera. Vi har valt att ta fram två olika calzonepizzor, en klassisk med ost och skinka och en med kebab och vitlök, säger Henrik Strömqvist, senior brand manager för Grandiosa.

Pizzorna kan ätas när som helst under dagen, som lunch, mellanmål eller helt enkelt när man är hungrig. Inbakningen gör dessutom att pizzorna är lätta att äta.

Tillagning i mikrovågsugn ger det bästa resultatet men det går förstås att värma pizzan i vanlig ugn också. Pizzorna kommer att finnas i butik från februari. En pizza väger 165 gram och rekommenderat ca pris är 14,90 kronor.

För mer information, besök www.grandiosa.se.
Högupplösta pressbilder finns att hämta via www.newsdesk.se/pressroom/procordia

För ytterligare information, kontakta:
Henrik Strömqvist, senior brand manager för Grandiosa, Procordia.
Telefon: 0413 – 65 351 , E-post: henrik.strömqvist@procordia.se
Anna-Lotta Ohlén, informatör, Procordia.
Telefon: 0765 – 38 55 24, E-post: anna-lotta.ohlen@procordia.se
www.procordia.se, http://pratommat.procordia.se

Procordia tillagar mat och dryck under de välkända varumärkena Felix, Paulúns, Ekströms, Önos, BOB, Risifrutti®, FUN Light, Grandiosa, Den Gamle Fabrik och Liva.
Procordia är ett av Sveriges största livsmedelsföretag. Vi hade 2009 en omsättning på 3,3 miljarder kronor och har ca 1 000 anställda i Eslöv, Tollarp, Fågelmara, Kumla, Örebro och Vansbro. Procordia ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.