Orto Novo lanserar ny förpackning

Onsdag den 16 november lanserar Orto Novo sitt färdigskurna sortiment i ny förpackning.

”Den nya påsen är en lösning som vi tror starkt på och som vi arbetat intensivt med det senaste året” – säger Per-Ove Kårfors, VD Orto Novo.

Den nya påsen har sin grund i en önskan om en effektivare och säkrare produktion av det skurna sortimentet. Tidigare problem så som lock som lossnar under frakt eller svårigheter vid återförslutning försvinner nu helt. Dessutom får produkterna en ngt längre hållbarhet, det genererar också en mindre volym plastavfall att hantera. Påsens nya zipfunktion underlättar även hanteringen av råvarorna. Påsarnas volymer och prissättning kommer att vara den samma som tidigare.

Påsarna kommer till en början enbart att saluföras mot restaurang, d.v.s. de kunder som tidigare köpt våra färdigskurna produkter i askar. Orto Novos koncept är primärt levande produkter i kruka, vilket vi planerar att fortsätta saluföra ute i butik. Dock är våra kunders behov och önskemål viktiga för oss, vi lyssnar in och strävar ständigt efter att anpassa oss för bästa möjliga kvalitet och service.

För ytterligare frågor vänligen kontakta

Alvar Kårfors

vVD Orto Novo