Pressinbjudan: Ny rapport om framtidens tillväxt- och arbetsmarknadsregion

Den 1 juni släpper Vision East Sweden i samarbete med WSP en färsk rapport om framtidens tillväxt- och arbetsmarknadsregion med fokus på de styrkor som Östergötland och Södermanland delar. Det blir ett toppmöte där näringsliv och offentlighet möts för att tillsammans diskutera frågan kring framtidens attraktiva tillväxtregion.

Förutom presentationen av den nya rapporten kommer Sofia Kacim från Per Schlingmann AB att föreläsa på temat framtidens talanger och arbetsmarknad. Dagen avslutas med en paneldiskussion där representanter från region, kommuner och länsstyrelser tillsammans med näringslivet diskuterar attraktivitet och arbetsmarknad.

Datum & tid: 1 juni, kl 9.00 – 13.00
Plats: Kammarforum, Dalsgatan 13, Norrköping

9.30
Handelskammarens ordförande Erik Zetterlund hälsar välkommen

9.45
Presentation av rapporten

10.15
Frågor och diskussion om rapporten

10.45
Sofia Kacim om framtidens talanger och arbetsmarknad

11.25
Paneldiskussion. I panelen deltar Landshövding Elisabeth Nilsson, Pia Carlgren Länsförsäkringar Östgöta, Jörgen Hultmark NCC, Erik Zetterlund Oxelösunds Hamn, Anita Jernberger ordförande regionutvecklingsnämnden, Anna af Sillén, moderat oppositionsråd Nyköping och Andreas Capilla, regionutvecklingsdirektör Region Östergötland.

Anmäl gärna ert deltagande till: robin.almqvist@east.cci.se

Anna Axelsson
Verksamhetschef
anna.axelsson@east.cci.se
0721 - 88 42 42

Anna Lövheim
Näringspolitisk chef
anna.lovheim@east.cci.se
0766 - 33 69 23

Vision East Sweden är en kraftsamling från näringslivet som drivs av 20 ledande bolag tillsammans med Östsvenska Handelskammaren med syftet att ta nästa steg i arbetet med att bli en av Sveriges mest intressanta tillväxtregioner.

• Lokal/regional påverkan

• east sweden
  • vision east sweden
  • södermanland
  • östergötland
  • östsvenska handelskammaren

• Södermanland

Östsvenska Handelskammaren är en stark röst och livlig mötesplats för det östsvenska näringslivet.
I dialog med våra medlemsföretag påverkar vi beslutsfattare och erbjuder affärsnätverk, tjänster och rådgivning inom affärsutveckling och internationell handel. www.ostsvenskahandelskammaren.se