Osynlig rekryterar ny vd från Fishbrain

UX-designbyrån Osynlig är mitt i en tillväxtresa på den svenska marknaden och rekryterar Linus Lennstrand, toppchef från Fishbrain, som ny vd. Osynlig satsar nu stort på att stärka erbjudandet och organisationen. Med lång erfarenhet från att både utveckla och förvalta användarcentrerade affärsmodeller blir Linus en viktig del i satsningen.

Linus Lennstrand har mångårig erfarenhet från branschen. Tidigare har han arbetat på Schibsted Fintech och Hemnet och närmast kommer han från techbolaget Fishbrain. Under sin tid på Fishbrain hade Linus en nyckelroll där han utvecklade nya intäktsdrivande affärsmodeller och dubblade personalstyrkan. Med gedigen erfarenhet från ledarskap, användarcentrerad produktutveckling och innovationsprojekt ska han utveckla och leda Osynligs tillväxtresa.

Jag är otroligt taggad inför att ta mig an uppdraget som vd för Osynlig och tillsammans med vårt starka team ta företaget till nästa nivå. Det finns stora möjligheter för företag att låsa upp nya och snabbare vägar till innovation och utveckling och bli mer fokuserade på sina kunder och användare. Osynlig har en viktig roll att spela i den förändringen och vi vill hjälpa fler branscher att göra den snabbare. Jag ser fram emot att välkomna många fler kunder och medarbetare till familjen, säger Linus Lennstrand.

Rollen som vd kommer att innebära stort fokus på att stegra tillväxtresan ytterligare genom att vidareutveckla Osynligs affär – med bredare möjligheter för företag att arbeta med digital innovation – samt att förädla och utveckla organisationen internt.

Vi är glada över att välkomna Linus som Osynligs nya vd. Vi har under året vuxit och breddat oss med både nya medarbetare och flera nya kunder inom bland annat telekom-, industri-, medie- och rekryteringsbranschen. Linus erfarenhet blir framåt en viktig tillgång för företaget. Hans profil går i linje med vad Osynlig behöver för att säkra vår framtida etablering och framgång, säger Johanna Berlinde, styrelseordförande, Osynlig.

Linus Lennstrand ersätter Mitra Frost som börjar som vice vd och COO på Novare Public, ett bolag inom Novarekoncernen.

För mer information, kontakta:

Johanna Berlinde, styrelseordförande, Osynlig

johanna@osynlig.se / 072-234 48 00

Om Osynlig

Osynlig är en UX-designbyrå med fokus på strategi, innovation och användarupplevelser. Företaget jobbar med digital affärsutveckling och rådgivning, UX-design, frontend-utveckling, föreläsningar och workshops. Osynlig grundades 2006 i Sundsvall och har idag även kontor i Stockholm och Auckland, Nya Zeeland. Osynlig har ett systerbolag, Visitor Toolbox med produkter för interaktiva besöksupplevelser.

www.osynlig.se