Ottobock Scandinavia Group representerade under Paralympics 2016

Ottobock har varit en del av Paralympics i över 25 år och Rio 2016 blir den trettonde upplagan i ordningen med företaget som partner. Som officiell leverantör tillhandahåller företaget bland annat ett unikt team av tekniker och svetsare från hela världen. Teamet ansvarar för att tillgodose behov från samtliga nationer, inom alla grenar, bl.a. genom service och reparationer av den utrustning som de tävlande använder både i träning och i tävling.

Ottobock Scandinavia Group kan nu stolt tillkännage att två av våra medarbetare blivit uttagna till Ottobocks globala serviceteam – Carl-Johan Mårtensson, ortopedingenjör på Aktiv Ortopedteknik i Malmö, och Tiina Salmi, ortopedingenjör på Respecta i Helsingfors kommer att representera vår Nordiska verksamhet på plats i Rio de Janeiro. De kommer att vara en del av ett team bestående av ett åttiotal ortopedtekniker och -ingenjörer som tillsammans kommer att ansvara för ca 15 000 reservdelar och nästan 14 ton verkstadsutrustning på plats under spelen.

”Att få möjlighet att tillämpa sin erfarenhet och kunskap i den här typen av sammanhang är en dröm för mig som ortopedingenjör”, menar Tiina, som ser fram emot en intensiv och spännande Paralympicsupplevelse. ”Det blir en chans att uppleva spelen på nära håll, möta fantastiska atleter och träffa kollegor från andra delar av världen”, fortsätter Carl-Johan. ”Man blir otroligt stolt som yrkesman och det är en ära att bli utvald att representera Sverige och Norden .”

Ottobock Scandinavia Group önskar Tiina och Carl-Johan ett stort lycka till. Vi ser fram emot ett fantastiskt Paralympics i Rio de Janeiro 2016.

• paralympics
  • rullstolar
  • proteser
  • ortoser
  • ortopedteknik
  • rio 2016
  • respecta
  • aktiv ortopedteknik
  • employer branding

Ottobock är ett ledande varumärke på den ortopedtekniska marknaden. Via vår Nordiska organisation erbjuder vi högkvalitativa, innovativa och tekniskt avancerade produkter och tjänster som hjälper människor att återställa och förbättra sin rörlighet och självständighet. Tillsammans med våra dotterbolag Aktiv Ortopedteknik och Respecta har vi idag över 630 anställda i Norden, och en årlig omsättning på cirka 110 MEUR. Vårt moderbolag, Ottobock Healthcare, är verksamt på 50 marknader över hela världen har en årlig omsättning på cirka 870 MEUR.