THOMAS JURÉHN NY ORDFÖRANDE I OUTDOOR IMPACT

Från och med den 1 september tar mediekonsulten Thomas Juréhn över ordförandeskapet i Outdoor Impact efter Trotte Tillman. Detta samprojekt mellan JCDecaux, Clear Channel och Sveriges Annonsörer går nu över i en ny fas där fokus är på att få igång användandet av verktyget. Systemet är på plats och frågetecken som funnits är nu åtgärdade. Thomas Juréhn´s uppgift är att få igång användandet av systemet så att köparna ser fördelarna. Till exempel uppskattar systemet verkliga reklamkontakter och inte endast mediekontakt som är vanligast i andra större medieundersökningar.

Thomas Juréhn blir även ordförande i den tekniska kommittén där bl a mediebyråerna är representerade.

Vi ser mycket positivt på att Thomas Juréhn tar över och driver projektet framåt i denna nya fas säger Magnus Heljeberg, VD JCDecaux. Maria Skoglund, Clear Channel kommenterar: Thomas har varit med länge i både den tekniska kommittén och i Sveriges Annonsörers kommitté för utomhusreklam. Han kan systemet och har rätt mediekunskaper för att kunna implementera detta än mer hos mediebyråerna.

För mer information kontakta:
Thomas Juréhn, Mediateket, tel. 0703 783664 eller e-post thomas@mediateket.se
Magnus Heljeberg, JCDecaux, tel. 08-474 83 00