​Palaver lanserar kontorsplats på stan för 499 kronor i månaden

Palaver startade i höstas en tjänst där man kan checka-in på stan för att sitta och jobba en stund. Nu breddar Palaver sin tjänst och inför månadsabonnemang vilket gör det möjligt att utöka kontoret till ett 40-tal olika platser för 499 kronor i månaden. Samtidigt expanderar Palaver sitt samarbete med fler utvalda hotell, restauranger och caféer och inom kort kommer även tjänsten att lanseras i fler städer.

Att jobba på stan är en realitet för många. Enligt en kartläggning bland ”kafé-jobbare” har 60% ett kontor, men behöver lugn, miljöombyte eller plats mellan möten och de sitter ute mer än 2 ggr per vecka. Att jobba på stan är alltså inte bara för frilansare med kontoret på fickan.

– När vi lanserade Palaver var siktet inställt på frilansaren, men faktum är att en betydande andel av de som använder vår tjänst gör det för som ett komplement till sin ordinarie arbetsplats, säger Peter Henning, vd för Palaver.

Palaver lanserade sin tjänst i höstas. Med Palavers app hittar man anslutna restauranger, kaféer och hotell. Där kan man checka in i appen för en arbetsstund inkl fika i två till åtta timmar för ca 45 kronor. Varje månad får användaren en månadsredovisning, vilket gör det enklare administrativt att hantera.

Jobb- och mötesplatser inkl fika för 499 kronor i månaden
I samband med att Palaver nu lanserar nya arbetsställen införs även en fast månadskostnad för de som vill kunna sitta ute mycket. För 499 kronor (exkl moms) i månaden har man fri tillgång till Palaver-anslutna ställen - och kaffe eller te ingår.

– Vi vill göra det ännu enklare att använda Palaver ofta. Genom att införa ett unikt månadsabonnemang vet vi att användandet kommer att gå upp, vilket är bra för restaurangerna eftersom de får fler gäster under tider då det annars är lungt, säger Peter Henning.

Palaver utökar även sitt samarbete med hotellkedjan Clarion Hotel. Idag ingår fem Clarion Hotel i Stockholm i Palavers utbud och under våren ansluter sig fler Clarion Hotel runtomkring i landet. Dessutom ansluter restaurangerna Kommendören på Östermalm, Cultur bar i Gamla stan samt Slottsträdgården i Ulriksdal till Palaver. En annan nyhet är att Palaver möjliggör arbetsplatser på Arlanda genom Clarion Hotel Arlanda och Pontus In the Air.

För mer information:
Peter Henning, vd och grundare av Palaver: 070-266 00 09
Se mer på www.palaver.nu

• Företagande, allmänt

Palaver hjälper företagsgäster att enkelt hitta rätt jobbplatser till ett inspirerande möte eller för den egna jobbstunden. Vi förenklar kvittohanteringen till en samlad månadsredovisning. På ett smart sätt matchar vi så att våra utvalda värdar får fler gäster under just de tider de vill ha fler gäster.