Schnayderman’s skjortmakare öppnar online

Blogginlägg   •   Mar 27, 2012 12:13 CEST

- Med en skjorta ser du alltid välklädd ut, konstaterar Joel Urwitz och Victor Press som tillsammans startade Schnayderman's i februari 2012.

Namnet Schnayderman´s anspelar på det tyska ordet för skräddare “Schneider”. Joels släkt härstammar från Tyskland och Ukraina med bakgrund som körsnärer och skärptillverkare. Han säger sig därmed ha fått kvalitetstänket och hantverket i generna. Butiken på Stenbocksgatan 1 i Stockholm erbjuder ett showroom där kunderna kan välja ut sina skjortfavoriter och få expertkunskap.

– Efterfrågan kommer i framtiden att handla om det genuina. Redan idag söker folk efter hållbart producerade råvaror och denna trend sprider sig till andra branscher. Schnayderman´s skjortor, sydda av japanska och italienska tyger, kommer du att kunna bära i flera år och sedan låta dina barn ärva. Det går att göra mycket bra kvalitet idag till ett rimligt pris, säger Urwitz.

Läs hela pressmeddelandet i Panagoras pressrum.

Besök gärna Schnayderman's och titta igenom deras breda utbud av skjortor på nätet.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.