Bybloom i centrum av en blomstrande e-handelsmarknad för skönhetsprodukter

Bybloom i centrum av en blomstrande e-handelsmarknad för skönhetsprodukter

I år, 2010, har Stockholmsbutiken Söderfin utvecklat och förnyat sitt varumärke samt e-handelsbutik med hjälp av e-handelsexperten Panagora.

Idén bakom förbättringen var att skapa ett internationellt butikskoncept för Söderfin, som kan ta sig an en växande marknad. Konceptet ByBloom har fått en ny design och ett mer funktionellt gränssnitt, skapat av Panagora. För att främja butikens kommunikation med kunder utanför Sverige valdes det nya namnet ByBloom.

- Vi ville växa och ta oss ut i Norden, menar Kim Sparr, VD på Söderfin (ByBloom). Vi hade problem med vår plattform och vi kände oss inte nöjda med butikslösningen. Panagora var det självklara valet av e-handelssystemsleverantör. Det enda vi ångrar nu är att vi inte valde dem redan när vi startade nätbutiken Söderfin. Jag vill berömma Panagora för att de alltid ligger steget före och tänker ut lösningar på problem innan de inträffat. De är en proaktiv leverantör.

Moon-Suck Song, VD på Panagora, berättar att Panagoras egenutvecklade e-handelsplattform Panagora EDGE används till ByBlooms nätbutik. Deras affärssystem (Specter) har även integrerats med Panagoras e-handelsplattform för att underlätta och automatisera orderhantering samt kundservice.

ByBloom erbjuder ett brett utbud av skönhetsprodukter för kvinnor och män, bl.a. parfym, hudvårds- och skönhetsprodukter från märken som Biotherm, YSL, Helena Rubintein, Marc Jacobs och många fler!

Du hittar butiken på: http://bybloom.com/

Om ByBloom:
ByBloom är ett koncept som växt fram i år 2010. ByBloom ägs av Söderfin AB som grundades år 2005. Söderfin driver även en butik på Södermalm i Stockholm. ByBloom hanterar flera valutor och i dagsläget erbjuds betalning via faktura till hela Norden, Tyskland och Nederländerna. Nätbutiken använder sig av svenska leverantörer och är känd för sitt breda sortiment. Bybloom en av de största, samt snabbast växande, e-handelsbutikerna i Sverige inom skönhet för kvinnor och män.

Om Panagora:
Panagora är Sveriges ledande e-handelsexpert och leverantör av e-handelssystem inom segmentet retail och mode. Företagets över 50 kunder omsätter tillsammans över en halv miljard kronor årligen på sin nätförsäljning. Sedan starten 2005 har Panagora skapat framgångsrika nätbutiker till bland andra J.Lindeberg, Nudie Jeans, Gant, Sneakersnstuff, Caliroots och Fifth Avenue Shoe Repair.

Kontaktuppgifter Söderfin (ByBloom)
* Namn: Kim Sparr