Farfar säljer inredning på nätet

Farfar säljer inredning på nätet

Butikskedjan Grandpa öppnar en ny nätbutik där de säljer begagnade designmöbler som ägarna har hittat på resor runtom i världen.

Nätbutiken innehåller även hela Grandpas sortiment med kläder, handväskor, hörlurar, böcker och mycket annat.

- Grandpas urval är personligt. De väljer uteslutande saker som de själva tycker om och det skapar ett helt unikt utbud av kläder och inredningsprylar, säger Daniel Lindholm projektledare på företaget Panagora som har utvecklat nätbutiken.

Grandpa har fått en rad utmärkelser. De har bland annat blivit utnämnda till bästa butik i Allt om Stockholm, årets butik i modebranschtidningen Habit och till Gasellföretag i Dagens Industri.

Att det är Grandpas egen smak som styr det mesta som de tar sig för märks även i nätbutiken som de har designat själva. Där finns även deras egna produkter så som brädspel, porslin och plånböcker.

- Vi säljer saker som kan gå i arv. Vi prioriterar sådant som har producerats på ett schysst sätt och som är gjort för att användas länge. Den första nätbutiken startade vi 2008 men det är först nu som vi lägger ut hela sortimentet och tanken är att satsa ännu mer på webben framöver, säger Martin Sundberg delägare på Grandpa.

Nätbutiken ligger på nya e-handelsplattformen Panagora EDGE.

- Grandpa har en stor tillväxtpotential, inte bara i Sverige utan internationellt. Det gör dem till en väldigt intressant kund att jobba med, Daniel Lindholm.

Grandpa hoppas dubbla sin omsättning på nätet inom kort. Butiken säljer till hela Norden och tanken är att de ska öppna nätbutiken i fler länder innan året är slut.

Martin Sundberg, Grandpa
martin@grandpa.se

Moon-Suck Song, Panagora

Om Grandpa
Grandpa säljer skandinaviskt och internationellt mode, inredning och vintage. De har en butik i Göteborg och två i Stockholm samt en nätbutik på www.granpa.se. Sedan starten 2003 har Grandpa bidragit med en annorlunda typ av shopping. De har alltid satt service, atmosfär och inspiration i första rummet.

Grandpa  gör noggranna urval leverantörernas kollektioner och presenterar en mixad helhet i butiken där varumärket aldrig är viktigare än produkten.

Grandpa säljer inredning/prylar/presenter/böcker med ett tydligt användningsområde och med hög kvalitet. Produkter som har ett syfte och som verkligen används. De eftersträvar att även i detta sortiment hitta produkter som produceras på ett miljövänligt sätt och som har hög kvalitet och långhållbarhet.

Panagora är Sveriges ledande leverantör av e-handel inom mode och retail. Företaget har över 50 kunder som tillsammans omsätter över en halv miljard kronor årligen genom sin nätförsäljning. Sedan starten 2005 har Panagora skapat framgångsrika nätbutiker till bland andra Byredo, Nudie Jeans, sneakersnstuff, Caliroots, Efva Attling och V Avenue Shoe Repair.