TINTIN Style växer med ny nätbutik

TINTIN Style växer med ny nätbutik

Stockholm 25 november 2011 – Idag lanserar Stockholmsbutiken TINTIN Style sin nya nätbutik. Trots hård konkurrens så fortsätter de att växa kraftigt. Enligt E-handelsexperten Moon-Suck Song så beror det på att de hela tiden vågar förändras.

TINTIN Style ökar omsättningen ordentligt 2011 jämfört med förra året – det står klart trots att julhandeln ännu inte kommit igång. Sedan starten har företaget ökat omsättningen med mer än 100 % per år. Butiken på Östermalm går mycket bra men det är nätbutiken tintinstyle.se som står för 85 % av den totala omsättningen.

TINTIN Styles nätbutik har 50 000 besökare i veckan. Den riktar sig till kvinnor i trettioårsåldern och säljer kläder med en hög modegrad, ett segment med stark konkurrens och många aktörer.

– Vi vill inspirera och jag tror att många av våra kunder hittar inspiration när de besöker oss. De ser olika stiluttryck i webbshoppen och kan inspireras att skapa något eget. Jag hoppas att det är därför många väljer oss, säger TINTIN Styles grundare Erica Stigerud.

Panagora har utvecklat nätbutiken åt TINTIN Style och vd Moon-Suck Song menar att butikens framgångar beror på att de hela tiden vill vidareutveckla butikskonceptet.

– Vi tror att förändring skapar en mer långsiktig kundrelation som också är roligare för både butik och konsument. Det är mode vi pratar om och vi jobbar hårt för att inte hamna i ett beteende där bara prisjakten betyder något, säger Moon-Suck Song.

Daniel Lindholm, ansvarig projektledare på Panagora förklarar.

– I den nya butiken har vi skapat mer utrymme för TINTIN Styles unika utryck och fler ingångar till deras varulager. Nu är det enklare för både de som vet vad de vill ha och för dem som söker inspiration att hitta sina produkter

Enligt Panagora så är paketeringen av butikens koncept är ett av de viktigaste vapen mindre aktörer har mot större etablerade handlare. Oavsett vilken väg kunden tar ska TINTIN Style kunna visa sitt modeintresse, vägleda kunden och locka dem att komma tillbaka om och om igen.

– Lojala kunder är ofta en mindre del av det totala antalet kunder, men står för den största delen av intäkterna, påpekar Moon-Suck Song.

– För att lyckas behövs en tydlig butiksidentitet som hämtar sin kraft från grundarnas värderingar och syn på mode, avslutar han.

För ytterligare information:

Erica Stigerud, vd och grundare, TINTIN Style
E-post: erica@tintinstyle.se

Moon Suck-Song, vd, Panagora

E-post: moon-suck.song@panagora.se

Panagora är Sveriges ledande leverantör av e-handel inom mode och retail. Företaget har över 50 kunder som tillsammans omsätter över en halv miljard kronor årligen genom sin nätförsäljning. Sedan starten 2005 har Panagora skapat framgångsrika nätbutiker till bland andra Byredo, Nudie Jeans, sneakersnstuff, Caliroots, Efva Attling, Byredo och V Avenue Shoe Repair.