Adaptive Defense 2.4 - den senaste utvecklingen av avancerat skydd

Under de senaste månaderna har våra forskare jobbat hårt med att bygga en ny version av Adaptive Defense för att ge användarna den bästa lösningen för förebyggande, detektering och svar mot de snabbt växande cyberattackerna av idag.

Denna version innehåller vår senaste dynamiska teknologi för anti-exploit, ett radikalt snabbare sätt att upptäcka attacker oavsett skede i utförandet, både för kända och okända exploits, samt med förbättrade forensiska  analysmöjligheter. Den dynamiska tekniken för anti-exploit som version 2.4 innehåller är exakt utformad för att upptäcka och avbryta attacker innan godkända applikationer äventyras.

Här är några av de mest framträdande uppdateringarna som följer med den nya versionen:

1. Dynamisk teknik för anti-exploit. Detektion vid exploateringsstadiet av en cyberattack. AD och AD360 innehåller en ny dynamisk teknik för anti-exploit som förhindrar försök till exploit genom kontinuerlig övervakning av enheternas aktivitet och identifiering av både kända och okända (0-day) exploits.

2. Detektering av attacker utan skadlig kod eller filer samt övervakning via managementkonsolen. AD och AD360 identifierar skadliga beteenden hos legitima applikationer. Dessa tekniker förstärks ytterligare i denna version. Dessa attacker kommer att hanteras precis som alla andra upptäckter, det vill säga de kommer att visas i konsolens instrumentpanel och rapporteras som skadliga programvaror.

3. Identifiering av datorer som används för att sprida attacker i hela nätverket. När skadlig kod  / PUP detekteras eller ett okänt objekt blockeras, visar lösningen vilken dator i nätverket som infektionen härrörde från, dess IP-adress och till och med den inloggade användaren. All denna information kommer att ingå i livscykeln.

4. Större flexibilitet för integration med kundens egna SIEM-verktyg: Syslog och VPN.

5. Nytt alternativ för integration i kundens operativa applikationer, genom en rapport med statusuppgifter för skyddade endpoints. Förmåga att exportera detaljer i livscykeln av en eller flera detekteringar som ska analyseras som helhet. Kommandoradsinformation i livscykeln om den användes under attacken. (PowerShell-kommando, etc.).

Med den här nya versionen fortsätter Panda Adaptive Defense sitt engagemang för att ge slutanvändare ett smidigt skydd i framkanten av avancerade cybersäkerhetslösningar.

• Datorer, datateknik, programvaror

Karin Angerind