Adaptive Defense 360 är godkänt av AV-Comparatives

Att skydda er organisations enheter i vår hyperuppkopplade värld är ingen enkel uppgift. Ert skydd bör innehålla ett brett spektrum av försvarsmekanismer; en nödvändig utbyggnad som hittills har tvingat IT-organisationer att köpa och underhålla en mängd olika produkter från olika leverantörer.

I december gav AV-Comparatives sin godkännandestämpel till de tre principerna i Adaptive Defense 360s säkerhetsmodell: kontinuerlig övervakning av alla program på företagets servrar och arbetsstationer, automatisk klassificering av processerna på endpoints med hjälp av big data och maskininlärningstekniker i en molnbaserad plattform samt möjligheten att om en process inte automatiskt klassificerats, så görs det av en anställd på PandaLabs som då analyserar dess beteende på djupet.

"Utvärderingen av AV-Comparatives är en bra återspegling av värdet av Adaptive Defense ger till våra kunder", säger Iratxe Vázquez, produktchef på Panda Security. "Vi skyddar från och upptäcker alla typer av kända och okända skadliga program och zero-day säkerhetsattacker (Ransomware (utpressningsprogram), botnätverk, exploits, skadlig kod utan fil, APTs, etc.), allt tack vare kontinuerlig övervakning av alla processer som körs på våra kunders enheter."

Adaptive Defense 360 har godkänts som den första och enda produkt som kombinerar Endpoint Protection (EPP) och Endpoint Direct Response (EDR) i en enda plattform.

"Eftersom denna lösning klassificerar alla processer som körs, kan det inte hända att någon skadlig kod körs." Panda Securitys avancerade cybersäkerhetslösning upptäcker och blockerar skadlig kod som andra skyddssystem inte ens ser. "Vi vet att Adaptive Defense är en av de bästa lösningarna på marknaden, och vi behövde att detta skulle intygas av ett prestigefyllt laboratorium i säkerhetsvärlden", säger Luis Corrons, teknisk chef på PandaLabs. Adaptive Defense 360 uppnådde 99,4% detektion i de 220 analyserade proverna och 0 falska positiva i den oberoende analys av det ansedda AV-Comparatives Institute, som fastställer denna lösning som den mest avancerade programvaran för endpoints. Panda Adaptive Defense 360 blockerade alla hot utom ett, som sedan identifierades som skadlig kod på grund av sitt beteende (password stealer). Tjänsten var inställd i"Audit Mode", vilket innebär övervakning. Detta läge blockerar inte, utan spelar endast in den skadliga kodens beteende. Vill organisationen blockera, finns även lägena "hardening mode" samt "lock mode".

"För oss var det viktigt att testerna gjordes med största möjliga återhållsamhet, eftersom vi letade efter en miljö som perfekt skulle simulera den verkliga världen och de hot som företagen ständigt utsätts för", säger Corrons.

Artificiell intelligens och maskininlärning är trender för 2017, så att företag kan använda datavetenskap för att optimera resurserna och förbättra sin produktivitet.

"Föreställ dig då effektiviteten av en cybermjukvara som kombinerar båda dessa trender. Skyddet som Adaptive Defense 360 erbjuder är mycket mer än en marknadsföringsstrategi", säger Iratxe Vázquez. "Denna lösning är en skyddsstrategi, en ny säkerhetsmodell som våra kunder behöver för att ta itu med cyberhot. Angriparen anpassar kontinuerligt sitt beteende, för att lättast undvika traditionella antivirusprogram. Han (eller hon) infiltrerar och agerar strukturerat och gör alla typer av manövers som vi övervakar, analyserar och blockerar innan målet kan uppfyllas."

Adaptive Defense 360 är en del av en intelligent cybersäkerhetsplattform, som kan slå samman kontextuell intelligens med försvarsverksamheten."Vi övervakar kontinuerligt och utvärdera beteendet hos allt som körs på våra kunders maskiner, med hjälp av maskininlärningens adaptiva tekniker i Big Data-miljöer, vilket möjliggör för oss att exponentiellt öka kunskapen om skadlig kod, taktik, tekniker och skadliga processer, tillsammans med tillförlitlig information om programmen", förklarar Iratxe Vázquez.

Adaptive Defense 360 är också integrerad med SIEM lösningar (Security Information and Event Management), som lägger till detaljerad information om aktiviteten hos program som körs på arbetsstationerna. För de kunder som inte har ett SIEM-verktyg, innehåller Adaptive Defense 360 en egen hantering av säkerhetshändelser samt lagringssystem för realtidsanalys av information som samlas in med Advanced Reporting Tool. AV-Comparatives har sett vad vi kan göra, och de gillade vad de såg.

Och du då? Har du sett hur ett intelligent cyberskydd verkar på riktigt ännu?

Klicka på den här länken för att ladda ner infografik för de mest uppmärksammade utpressningsprogrammen/ransomware under 2016.

• Datorer, datateknik, programvaror

• siem
  • utpressningsprogram
  • ransomware
  • cryptolocker
  • av comparatives

Panda Security grundades 1991 och är världens ledande leverantör av molnbaserade säkerhetslösningar. Produkterna finns på 23 språk och har miljoner användare i 200 länder världen över. Panda Security var det första IT-säkerhetsföretaget att erbjuda kraften i molnteknologi via sin Collective Intelligenceteknologi. Den här innovativa säkerhetsmodellen kan automatiska analysera och klassificera tusentals fall av ny skadlig kod varje dag, vilket garanterar kunder det mest effektiva skyddet med minimal prestandapåverkan. Nyligen lanserades också ett gratis antivirus i molnet; det ultralätta Panda Cloud Antivirus. Panda Security har 56 kontor världen över med ett amerikanskt huvudkontor i Kalifornien och ett europeiskt huvudkontor samt centrum för forskning i Spanien (Madrid och Bilbao). För mer information, gå till: www.pandasecurity.com.

Karin Angerind

Presskontakt Ansvarig marknadsföring och säljprocess 08-50553278