Mats Williams föll på målsnöret

Nej, Mats Williams fick inte ställa sig överst på prispallen när utmärkelsen Cluster Manager of The Year delades ut i Bryssels stadshus i går kväll. Vann gjorde istället en annan svensk: Johan P Bång, Future Position X i Gävleborg.

Priset delades ut på den Europeiska Klusterkonferensen 2010, ett av arrangemangen under Belgiens ordförandeskap i EU. Mats Williams, vd på The Paper Province, var dock inte särskilt besviken över att inte nå ända fram denna gång.

- Jag är oerhört glad och stolt över att vara bland de som var påtänkta för denna prestigefyllda utmärkelse. Förhoppningsvis bidrar min nominering till att sätta både The Paper Province och det värmländska klusterarbetet på kartan.

Mats Williams nominerades för att han med hjälp av kommunikation skapat uppmärksamhet, publicitet och opinion till nytta för medlemsföretagen i The Paper Province.

Stort intresse för The Paper Province PR-arbete
Mats Williams var speciellt inbjuden till konferensen för att hålla en workshop om hur PR kan användas som ett verktyg för klusterutveckling, en programpunkt som rönte stort intresse.

- The Paper Province PR-framgångar har uppmärksammats ute i Europa, och det är många som är nyfikna på hur vi jobbar med vår kommunikation för att öka medlemsföretagens och regionens attraktions- och konkurrenskraft, säger Mats Williams som efter workshopen fick förfrågningar om att dela med sig av sina erfarenheter på fler europeiska konferenser.

För mer information, vänligen kontakta:
Mats Williams, vd, The Paper Province, tfn: 070-627 49 42

The Paper Province är ett ledande kluster för samverkan mellan aktörerna inom pappers- och massaindustrin i Värmland med omnejd. Ingen annanstans finns så mycket kompetens samlad inom massa- och pappersindustrin som här. The Paper Province består idag av ett 90-tal medlemsföretag och rankas som ett av Europas mest innovativa kluster. www.paperprovince.com

• mats williams