Ny spännande mötesplats för företagare

Minimässan U3 blev en effektiv mötesplats för företagare i regionen.  Minimässan höll till i bruksmiljö, i The Packaging Greenhouse maskinhall, vilket är unikt. Företagarna kunde därmed både demonstrera och visa upp produkter i sin rätta miljö, förhoppningsvis med givande affärer som resultat.

– Detta är ett nytt och lite annorlunda sätt för oss att skapa nytta för våra medlemmar. Vi har fått mycket positiv återkoppling från utställarna och U3 kommer sannolikt bli ett event som återkommer nästa år, säger Maria Hollander, vd på The Paper Province.

Minimässan U3, som hölls för första gången, arrangerades av klusterorganisationen The Paper Province. Tanken var att skapa en mötesplats för företagare där själva mötet var det viktigaste, inte en fräck monter. Det lyckades väl.

– Det är ett jättebra format på mässan. Vi har träffat några representanter från bruken idag som det säkerligen hade tagit månader för oss att få till möten med. Det är lyckat, säger Bo Pettersson, säljchef vid Triton Valsteknik.

I och med att minimässan var kompakt; i både tid, yta och antalet utställare, hade företagarna möjlighet att ha givande samtal med både besökare och andra utställare. Det var multimatchning på hög nivå.

–  Det är ett bra format på mässan och smidigt att vara med, sa utställare Jonas Svensson från Tryckluftservice i Karlstads AB.

Syftet för många av utställarna var att skapa nya kontakter både lokalt, nationellt och internationellt. Flera av utställarna har redan planerat inför nästa år och hoppas på en fortsättning av mässan. Det var en bra mix av utställande företag, de flesta medlemmar i The Paper Province.

– Det gäller ju att vara med där det händer grejor, avslutar Ravi Kappel, från Ragn-Sells.

• Anläggningsindustri

• u3