Papilly erbjuder en gratis prova-på-version av sitt stressprogram

Papilly har utvecklat en kort prova-på-version av sitt stressprogram. I den här versionen av stressprogrammet får man som användare testa riktiga övningar som finns i programmet och man får en bra känsla för hur det är att göra det riktiga stressprogrammet.

-Syftet med att göra en prova-på-version av stressprogrammet är att människor inte vet hur digitala självhjälpsprogram fungerar, de flesta har aldrig varit i närheten av ett. Vi vill visa potentiella användare och kunder vilket kraftfullt verktyg stressprogrammet är för att hjälpa till med beteendeförändringar och nå en bättre balans i livet, säger Anders Tengström, forskningschef på Papilly.

I prova-på-programmet får man stifta bekantskap med avsnitt från alla åtta sessioner i stressprogrammet och får då inblick i vilka teman som tas upp och en känsla för hur man kan jobba med sina utmaningar.

-Givet hur det ser ut i vårt land med den nästan epidemiska spridningen av stress och kringliggande ohälsa hoppas vi att fler kan lockas till våra tjänster genom prova-på-versionen av vårt stressprogram. För hur det än är, vi måste börja göra något nu för att förebygga ohälsan och ge människor konkreta verktyg för att kunna må bättre och leva sina liv på premisser som de själva har valt, avslutar Anders Tengström, forskningschef på Papilly.