Pressmeddelande -

Stresshantering: Papilly AB (publ) tecknar sitt första större kommersiella avtal

Papilly har idag tecknat avtal med ett marknadsledande nordiskt företag inom outsourcad kundservice (1500+ personer). Avtalet gäller utbildning och medarbetarnas fortlöpande tillgång till Papillys forskningsbaserade interaktiva tjänst Stressprogrammet.

– Det är oerhört glädjande att Papilly nu inleder samarbete med en större arbetsgivare, säger Erik Lissner, VD på Papilly.

Kunden har bett om att i detta skede vara anonym. De första intäkterna i samband med detta avtal kommer under kvartal 2.

– Stress har idag stor påverkan på företagens lönsamhet och hållbarhet. Papillys program hjälper och tränar användaren till ett mer funktionellt förhållningssätt till de oundvikliga utmaningar vi ställs inför som människor. Modern förebyggande friskvård måste innefatta både kropp och tanke, säger Erik Lissner.

Inledningsvis ska programmet implementeras och utvärderas på kundens Stockholmskontor med ca 650 anställda. Programmet är helt webbaserat och framtaget i samarbete med forskare och experter från bland annat Karolinska Institutet. Om utvärdering av den initiala insatsen anses lyckad kommer programmet att successivt implementeras på kundens övriga nordiska kontor.

– Papillys interaktiva program anpassar sig efter användarens unika utmaningar och blir som en snitslad bana mot förändring. Vår plattform kan i stor skala hjälpa företag med den kanske mest avgörande framgångsfaktorn för hållbara och lönsamma organisationer; välmående medarbetare, säger Erik Lissner.

För ytterligare information:

Erik Lissner, VD

erik.lissner@papilly.com

Läs mer på Papilly.com

Papilly

I samarbete med ledande forskare från bland annat Karolinska Institutet utvecklar Papilly interaktiva forskningsbaserade program som förebygger stress och ökar psykiskt välmående. Genom Papillys vetenskapligt utprövade webbaserade program kan stressrelaterad ohälsa effektivt förebyggas vilket skapar välmående medarbetare och välfungerande arbetsplatser.

Maria Kullman

Presskontakt VD 070-4508898