Pappas Matkasse – uppstickaren bland matkasseleverantörer

Idag finns möjligheter att beställa hem råvaror till dörren från ett flertal leverantörer. Pappas Matkasse har valt att sticka ut genom att gå ett steg längre.

- Det handlar om att spara tid genom att slippa laga maten, säger Roger Blombäck, delägare Pappas Matkasse. Vi levererar därför helt färdiga maträtter till dörren istället för råvaror för att den stressade småbarnsfamiljen eller det heltidsarbetande paret ska få tid över till annat.

Pappas Matkasse värnar om den svenskproducerade maten. Fokus ligger på kvalitet, smakupplevelse och där den färdiglagade maten blir ett komplement i den stressade vardagen. Biffgryta med ädelostpasta och grönsaker, grillade kycklingklubbor med mangocremesås och rostad potatis samt  pestobakad fisk med ekologisk hollandaisesås och dillpotatismos är några exempel på de maträtter som Pappas Matkasse levererar fram till dörren.

- Det är här vi skiljer oss från andra hemlevererade matkassar, forsätter Roger. Våra maträtter kan snabbt värmas i micron eller ugnen. De går även att frysas ned för att sparas till senare tillfälle. Våra kunder behöver heller inte vara oroliga att det är skräpmat vi levererar eftersom råvarorna är av bästa kvalitet. Sjäklart ska det smaka gott också, avslutar han.

Företaget Pappas Matkasse riktar sig till privatpersoner, familjer, studenter och seniorer. När det gäller företag har konceptet ”Matomaten” tagits fram, en kyl med betalsystem som innehåller kylda måltider och mellanmål till företag och offentliga förvaltningar. Maträtterna fylls på efter behov vilket innebär en till flera gånger i veckan.

Företaget expanderar och har idag återförsäljare över hela Sverige.

För mer information om Matomaten och Pappas Matkasse, kontakta:

Roger Blombäck

E-post: roger@pappasmatkasse.se

www.facebook.com/PappasMatkasseSverige

• Mat, dryck

• pappas matkasse
  • färdiglagade rätter
  • färdigamåltider
  • färdiga måltider
  • matomaten
  • mat
  • matleverans
  • matleveranser

Drömmen om att spara tid – för familjerna och företagen

Trots att färdigpackade matkassar av olika slag erbjuds runt om i landet så tvekade vi, Roger Blombäck och Lasse Holmbom, inte när vi fick affärsidén till färdiglagad mat.

Till skillnad från de andra matkassarna som innehåller råvaror som tilllagas i hemmen så  bygger Pappas matkasse på färdiglagad mat som håller sig fräsch i kylskåp i upp till tio dagar.

Det är värmebehandlingen som tar tid när man lagar mat hemma. Den delen slipper man. Färska grönsaker har också en tendens att vissna och se tråkiga ut så den delen plockade vi bort från matkassen. Att göra en egen sallad går fort och kan komplettera den redan färdiga maten.

För mer information vänligen kontakta Roger Blombäck