Papyrus Supplies tecknar ramavtal med SKL Kommentus Inköpscentral

Papyrus Supplies har tecknat ett ramavtal med SKL Kommentus Inköpscentral inom Hygien, papper- och plastmaterial för kommuner, landsting och regioner i hela Sverige. Avtalet löper under fyra år och innebär att berörda parter kan ansluta till ramavtalet som är färdigförhandlat med SKL Kommentus Inköpscentral.

Papyrus Supplies är en ledande leverantör av förbrukningsvaror till offentlig sektor och är sedan tidigare förstavalsleverantör inom SKL Kommentus avtalsområde Städredskap och rengöringsmedel i södra och mellersta Sverige.

– Det är glädjande att SKL Kommentus Inköpscentral har valt Papyrus Supplies som förstavalsleverantör i hela Sverige inom avtalsområdet Hygien, papper- och plastmaterial. Vi har lång erfarenhet av att leverera till offentlig sektor och de enheter som anmält sig som avropsberättigade har förstått enkelheten i att få tillgång till konkurrenskraftiga priser och kan istället ägna sig åt mer tidskrävande upphandlingar, säger Fredrik Ericson.

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Ericson
Key Account Manager, Papyrus Supplies

• handhygien
  • skl kommentus
  • förbrukningsvaror
  • hygien

Papyrus Supplies är Nordens ledande grossist inom städprodukter, hygienartiklar och förpacknings-lösningar. Med ett brett produktsortiment, säkra leveranser och välutvecklad e-handel förenklar Papyrus Supplies vardagen för mer än 18 000 kunder inom serviceföretag, offentlig sektor och tillverkande industri.

Papyrus Supplies ingår i Papyrus som är en av Europas ledande grossister inom papper och förbrukningsvaror. Företaget har cirka 1877 anställda i 20 länder runtom i Europa och omsättningen 2014 uppgick till 1 567 miljoner euro. Papyrus huvudkontor ligger i Göteborg.